др ум. Љиљана Вукеља
Љиљана Вукеља, пијанисткиња, после завршених основних и магистарских студија у класи проф. Невене Поповић (ФМУ Београд), одлази на усавршавање код еминентног пијанисте и професора Мишела Берофа у Фрајбург (Немачка). Следећа фаза усавршавања води је на Конзерваторијум у Лозани (Швајцарска) код пијанисте и диригента Жан-Франсоа Антониолија, са којим је остварила и професионалну сарадњу, наступајући под његовом диригентском палицом, као солиста са оркестром темишварске филхармоније. Истовремено је активно учествовала и на мајсторским курсевима Ј. Сљесарјева, М. Далбертоа, Д. Башкирова, С. Доренског, А. Штаркмана.. Докторирала је на ФМУ у Београду под менторством Дејана Синадиновића на теми „Савремено извођење клавирских дела М. Равела, Ж. Енескуа и А. Дитијеа”.
Лауреат међународног такмичења “Хавелендише Музикфестшпиле” у Науену (Немачка 2006), где добија и специјалну награду за извођење савременог дела, као и међународног такмичења “Адилиа Алиева” у Гајару (Француска 2004), где јој је додељена и посебна награда за најбоље извођење задате композиције. Љиљана Вукеља је добитник бројних признања на такмичењима у Србији, као и награда на такмичењима за младе у Риму, Тортони и Анкони (Италија).
Љиљана Вукеља је као солиста и камерни музичар наступала у свим значајнијим салама у Београду (Велика дворана Коларчеве задужбине, Београдске филхармоније, Скупштине града и др.), широм Србије, у Републици Српској, Босни и Херцеговини, Хрватској, Црној Гори, Румунији, Француској, Италији, Немачкој, Швајцарској, Ирској, САД и Аустралији.
Као солиста, Љиљана је наступала са оркестрима Београдске филхармоније, Симфонијским оркестром РТС, УА “Бинички”, Темишварском филхармонијом, камерним оркестром “Про Класика” и диригентима као што су Жан-Франсоа Антониоли, Емил Симон, Давид Порцелајн, Јордан Дафов, Анатолиј Новицки, Биљана Радовановић, Павле Медаковић, Венсан Монтеј, Раде Пејчић…
Такође, наступала је и на фестивалима БЕМУС, БЕЛЕФ, БУНТ, Трибина композитора, Фестивал минимализма (Србија), “Музички Темишвар” (Румунија), “Хавелендише Фестшпиле”, “Movimentos” (Немачка), “Галвеј мјузик фестивал” (Ирска), ”Котор Арт” (Црна Гора), “Art & More“ (Ровињ, Хрватска).
2013. Вукеља је сарађивала у продукцијама ирског играчког ансамбла “Фебјулоуз бист” изводећи са њима балете “Петрушка” и “Посвећење пролећа” Игора Стравинског у аранжману за клавир четвороручно на фестивалима у Србији (културни центар „Јожеф Нађ” у Кањижи), Ирској („Боx Тхеатре”, Галвеј) и Немачкој (хала фабрике аутомобила Волксваген у Волфсбургу).
Сезоне 2016/17, издала је ЦД са музиком за два клавира композитора Владимира Тошића, а у марту 2020. изашао је њен солистички компакт диск “Ретиде” са композицијама истог аутора.
Редовно сарађује са реномираном челисткињом Сандром Белић, са којом је имала бројне наступе на фестивалима и концертима у Србији, Хрватској, Црној Гори… Многи њихови наступи, који су тонски забележени, уврштени су у фонотеку Радио Београда и редовно се емитују. За наступ на фестивалу „Art and more“ у Ровињу, у јулу 2020. године, додељена им је награда “Мостови култура”.
У децембру 2020. године имала је веома запажен и медијски пропраћен реситал у оквиру циклуса „Бетовен у галерији РТС“ поводом обележавања 250 година од рођења Лудвига ван Бетовена, на коме је извела последње две клавирске сонате овог композитора, оп. 110 и оп. 111. У оквиру истог циклуса, наступила је и са челисткињом Сандром Белић, а тај концерт је, по речима музичких критичара, уврштен у десет најзначајнијих културних догађаја у протеклој години.
У марту 2023, њеним реситалом је отворена концертна сала Барок Хол (Baroque Hall) у Аделајду (Аустралија). Током концертне сезоне 2024/25 имала је значајне солистичке концерте у Елдер Холу, Англиканској цркви Ст. Џон, Аделајдском градском клубу, а такође и веома запажен мајсторски курс, као предавач сарадник, на Елдер Конзерваторијуму, у истом граду.
Љиљана Вукеља је ангажована као редовни професор клавира на Факултету музичке уметности у Београду.