Факултет Музичке уметности

др Санела Николић

Шеф Одељења | ванредни професор за ужу научну област Примењена естетика | Координатор студијског програма Примењена истраживања музике

Санела Николић (1983) је дипломирала на Одсеку за музикологију Факултета музичке уметности у Београду (2006) и докторирала на Интердисциплинарним студијама Теорије уметности и медија на Универзитету уметности у Београду (2011). На Факултету музичке уметности је 2012. године изабрана у звање доцента за ужу научну област Примењена естетика. Предаје на свим нивоима студија Факултета као и на докторским студијама Универзитета уметности. Објављује научне радове у националним и међународним часописима и зборницима радова и аутор је две научне монографије – Авангардна уметност као теоријска пракса – Black Mountain College, Дармштатски интернационални летњи курсеви за Нову музику и Tel Quel (2015) и Баухаус – примењена естетика музике, театра и плеса (2016). Била је истраживач на научним пројектима Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије и члан тима пројекта DEMUSIS (Еразмус+). Као представник Факултета музичке уметности активна је у универзитетској алијанси IN.TUNE. Чланица је Музиколошког друштва Србије, Српског друштва за естетику архитектуре и визуелних уметности и Интернационалног друштва за естетику у оквиру кога је била именована за независног делегата (2019–2022). Извршни је уредник научног часописа AM – Journal of Art and Media Studies и члан уредничког одбора серије академских издања „Transcultural Aesthetics: The International Association of Aesthetics Book Series” (издавач Брил). Заступа примењену естетику као критичку метатеорију о хуманистичким дисциплинама и свој наставни и истраживачки рад заснива на тематизацији појмова и концепата уметности и музике у естетици, филозофији уметности, наукама о уметности, уметничкој критици, теорији уметности, студијама културе и савременој хуманистици. Посебно се бави истраживањем парадигми интердисциплинарности и трансдисциплинарности у хуманистици, као и уметничком музиком у контексту дигиталне хуманистике.