др Тијана Поповић Млађеновић
Тијана Поповић Млађеновић је редовни професор на Катедри за музикологију Факултета музичке уметности Универзитета уметности у Београду. Члан је Европске академије наука – Academia Europaea (Одељење за музикологију и историју уметности) са седиштем у Лондону, управног одбора Регионалне асоцијације за студије музике Балкана Интернационалног музиколошког друштва, као и Националног савета за научни и технолошки развој Републике Србије.
Дипломирала је, магистрирала и докторирала на Одсеку за музикологију Факултета музичке уметности Универзитета уметности у Београду. Усавршавала се на Université Paris IV – Sorbonne у области савремене француске музике, као и током студијских боравака у Бостону и Кембриџу – Boston University, MIT и Harvard University, као и у Оксфорду – Oxford University (New College, Magdalen College, Music Faculty).
Као гостујући професор, предавала је на Јерусалимској Академији за музику и плес, Литванској Академији за музику и позориште у Виљнусу, Департману за музикологију Филозофског факултета Универзитета у Љубљани, Музичкој академији Универзитета у Сарајеву, Музичкој академији Универзитета Црне Горе, као и на Академији уметности Универзитета у Новом Саду и Филолошко-уметничком факултету Универзитета у Крагујевцу. Професор је и на Интердисциплинарним докторским студијама Теорије уметности и медија Универзитета уметности у Београду.
Подручја њеног научног интересовања јесу музика периода fin de siècle, поетика музике XX и XXI века, естетика и филозофија музике, питања музичког мишљења и музичког времена, као и односа музике и осталих уметности.
Аутор је шест научних монографија: Muzičko pismo, Clio, 1996 [друго издање: Faculty of Music (Tempus project InMusWB), 2015]; E lucevan le stelle (Milprom, 1997); Клод Дебиси и његово доба (Музичка омладина Србије, 2008); Procesi panstilističkog muzičkog mišljenja (Fakultet muzičke umetnosti, 2009); Interdisciplinary Approach to Music: Listening, Performing, Composing (као први аутор, заједно са Бланком Богуновић и Иваном Перковић; Faculty of Music, Tempus project InMusWB, 2014); The Musical Text and the Ontology of the Musical Work (у: Musical Identities and European Perspective: An Interdisciplinary Approach, ур. Ivana Perković & Franco Fabbri, Peter Lang, 2017).
Велики број њених научних студија, чланака и есеја (више од сто шездесет) објављен је у водећим националним и интернационалним научним часописима (попут: New Sound; Journal of Interdisciplinary Music Studies; Acta Semiotica Fennica; Musicological Annual; Kakanien Revisited; Music; (Ethno)musicological Yearbook of Southern Croatia; Music in Society; Соврменные проблемы музыкознания/Contemporary Musicology; Contemporary Music Review; IMS-RASMB Series Musicologica Balcanica; Трета програма; Матица српска за сценске уметности и музику; Звук; Мокрањац; Музички талас; Теорија и пракса, итд.) и монографским публикацијама (чији су издавачи, на пример: Taylor & Francis/Routledge; Springer; Peter Lang; Faculty of Music/University of Arts in Belgrade; Clio; Umweb Publications; Oxford University Press; Presses universitaires de Louvain; Bärenreiter; CESEM/Universidade Nova de Lisboa; University of Sheffield Press; Musica Iagellonica итд.) на српском, енглеском, француском и немачком језику. Такође, уредник је и коуредник више од тридесет колективних и појединачних научних монографија.