Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Тијана Илишевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Милена Станојевић, асистент

Услов

Положен 1. и 2. модул, и испуњене предиститне обавезе 3. модула

Исход

Од студената се очекује способност да самостално анализирају цикличне композиције из различитих стилских периода и жанрова, као и аналитичко сналажење и тумачење форме у условима савремених техника компоновања

Циљ

Разумевање типологије музичке форме.

Садржај теоријске наставе

Предавања: 1. Појам циклуса и тумачење цикличности у музици 2. Свита 3. Свита 4. Сонатни циклус 5. Сонатни циклус 6. Повезивање ставова у сонатном циклусу 7. Соната у једном ставу 8. Симфонијска поема 9. Посебности у испољавању сонатног циклуса 10. Тест 11. Аспекти анализе музике 20. века (експериментални правци) 12. Аспекти анализе музике 20. века (експериментални правци) 13. Аспекти анализе музике 20. века (експериментални правци и популарни жанрови) 14-15. Дигитално представљање аналитичких резултата (циклични мотив/тема, референтна звучност/сет анализа и дванаесттонски агрегати Вежбе: Анализе у складу са тематским јединицама претходно обрађеним у оквиру предавања

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Колоквијум

20

Домаћи радови

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Аналитичка део

20

Теоријски део

20

Литература

Peričić, Vlastimir, Skovran, Dušan: Nauka o muzičkim oblicima, Univerzitet umetnosti, Beograd, 1991.

Kohoutek, Ctirad: Tehnika komponovanja u muzici XX veka, Univerzitet umetnosti, Beograd, 1984.

Cook, Nicholas: A Guide to Musical Analysis, J. M. Dent & Sons Ltd, London, 1987.

Стаматовић, Ивана: Отворена музичка форма и извођење, Хероес, Сокобања, 2008.

Стаматовић, Ивана: Структурне функције хармонског и тематског процеса у стваралачкој и теоријској пракси А. Шенберга – Камерна симфонија, у: Музичка теорија и анализа 2 ФМУ, Београд, 2006.

Новак, Јелена: Дивља анализа, СКЦ, Београд, 2004.

Cvejić, Bojana: Otvoreno delo u muzici (Boulez, Stockhausen, Cage), SKC, Beograd, 2004.

Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd: Clio, 1998.

Brindle, Reginald Smith: The New Music (The Avan-garde since 1945), Oxford/New York: Oxford University Press, 1987.

Vuksanović, Ivana: Trio op. 20 Antona Veberna (kompoziciona tehnika i forma), Muzička teorija i analiza 2 FMU, Beograd, 2005.