Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Марко Алексић, доцент

Услов

Положени модули 1,2,3,4 на предмету Историја музичке теорије

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу знањима о главним етапама развоја музичке теорије, као и о најзаначјнијим теоријским и методолошким поставкама.

Циљ

Стицање основних знања о историјским етапама развоја музичке теорије и увид у дела и концепте најзначајнијих теоретичара.

Садржај теоријске наставе

1. Упознавање студената са основним правцима развоја музичке теорије у XIX веку и основним проблемским областима. Ослонци у теоријским поставкама XVIII века (Кирнбергер и Кох) 2. Теоријске поставке на прелазу из XVIII у XIX век (Момињи и Рејха) 3-6. Формирање традиционалне науке о музичким облицима: изворни принципи, кључне поставке и научно педагошка усмерења (Маркс) 7-9. Савременици и следбеници (Лаjхтентрит, Риман) 10. Актуелни статус традиционалне науке о музичким облицима (Асафјев, Поповић) 12-13. Истраживачки пројект на једну од тема из пређеног градива: тимски рад на прикупљању и анализи примарних и секундарних штампаних и дигиталних извора, формулацији теме, конципирању индивидуалних сегмената текстуалног садржаја пројекта и изради дигиталне аудио-визуелне презентације 14-15. Презентације истраживачких пројеката.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и активност

10

Рад на литератури

20

Презентација

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

The Cambridge history of Western music theory, ed., by Thomas Christensen, Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2002.

Grove Dictionary of Music and Musicians (poglavlja Theory i Analysis)

Stefanija, Leon, Metode analize glazbe, Zagreb, Hrvatsko muzikološko društvo, 2008.

Marx, Adolf Bernhard, Kompositionslehre; praktisch-theoretisch, Breitkopf & Härtel, Leipzig, 1888.

Marx, Adolf Bernhard, Allgemeine Musiklehre, Breitkopf & Härtel, Leipzig, 1846.