Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Зоран Божанић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Александра Ивковић, асистент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Контрапункта 1 (OHKT1)

Исход

По завршетку наставе од студената се очекује да буду оспособљени за: разумевање организације вишегласне полифоне композиције, самосталну анализу дела вокалне ренесансне полифоне музике, практично реконструисање полифоног дела дате стилске епохе кроз израду трогласне и четворогласне стилске композиције (мотета).

Циљ

Оспособљавање студената за полифони начин музичког мишљења у оквиру ренесансног стила, који се остварује кроз анализу примера из музичке литературе и самосталну израду композиција у датом стилском маниру.

Садржај теоријске наставе

Трогласни и вишегласни контрапунктски став, контрапунктске технике у трогласном и вишегласном контрапунктском ставу, вокални полифони облици. Теме за обрађивање: 1. Увод у троглас 2. Контрапунктске врсте у трогласу (1. део) 3. Контрапунктске врсте у трогласу (2. део) 4. Слободни трогласни став 5. Имитација у трогласу (1. део) 6. Имитација у трогласу (2. део) 7. Четворогласни и вишегласни полифони став 8. Обртајни контрапункт у трогласном и вишегласном контрапунктском ставу 9. Остале контрапунктске технике у трогласном и вишегласном контрапунктском ставу 10. Мотет 11. Израда трогласног мотета, повезивање одсека и каденцирајући комплекс 12. Канон 13. Миса 14. Мадригал 15. Рекапитулација градива и припрема за испит.

Садржај практичне наставе

Израда писмених радова и анализа према теоријским јединицама Писмени део испита: израда трогласног мотета. Усмени део испита: анализа контрапунктских поступака у оквиру зататог полифоног одломка, два питања из пређеног градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Анализа

10

Израда композиција

20

Присуство на предавањима

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени део испита

30

Усмени део испита

30

Литература

Peričić, Vlastimir, Vokalni kontrapunkt, Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1991.

Červenka, Bruno, Kontrapunkt u klasičnoj vokalnoj polifoniji (prev. Konstantin Babić), Beograd, Univerzitet umetnosti, 1981.

Tajčević, Marko, Kontrapunkt, Beograd, Prosveta, 1958.

Тошић, Владимир, Вокални контрапункт ренесансе, Факултет музичке уметности, Београд, 2014.

Jeppesen, Knud, Counterpoint the poliphonic vocal style of the sixteenth century, Prentice-Hall, 1939.

Morris, Reginald Owen, Contrapuntal technique in the 16 century, Clarendon Press, 1934.

Танеев, Сергей, Подвижной контрапункт строгаго письма, М. П. Беляевь, 1909.