Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Тијана Илишевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Милена Станојевић, асистент

Услов

Положени предмети Анализа музичких облика 3 (OHAO3) и Анализа музичких облика 4 (OHAO4)

Исход

Оспособљавање студената за самостално анализирање композиција двадесетог века, превасходно његове прве половине, писаних атоналним, додекафонским или неокласичним језиком.

Циљ

Упознавање иновативних аспеката музике 20. века, и стратегије које се примељују у анализи и тумачењу музичке форме.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава 1. Уводно предавање 2. Питања организације музичког тока у условима еманципације дисонанце и непостојања функционалне тоналности. Мотивски односи као генератор мелодијских и хармонских кретања 3. Типови форме: традиционална 4. Типови форме: традиционална 5. Типови форме: традиционална 6. Принципи и методе анализе несеријалне атоналне музике 7. Принципи и методе анализе несеријалне атоналне музике 8. Принципи и методе анализе несеријалне атоналне музике 9. Принципи и методе анализе несеријалне атоналне музике 10. Тест 11. Дискусија о тесту 12. Додекафонија 13. Додекафонија 14. Додекафонија. Однос форме и технике 15. Рекапитулација градива

Садржај практичне наставе

Аналитички приступ примерима из музичке литеартуре Колоквијум: анализа става посттоналног репертоара традиционалне форме. Испит: анализа краће несеријалне атоналне композиције и одломка писаног додекафонском техником. Одговор на теоријско питање.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Колоквијум

20

Семинар

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Аналитички део

20

Теоријски део

20

Литература

Cook, Nicholas: A Guide to Musical Analysis London: J. M. Dent & Sons Ltd., 1987.

Kohoutek, Ctirad: Tehnika komponovanja u muzici XX veka, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1984.

Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd, Clio, 1998.

Vuksanović, Ivana: Trio op. 20 Antona Veberna (kompoziciona tehnika i forma), Muzička teorija i analiza 2, Beograd, FMU, 2005.

Сабо, Аница: Посебност Бартоковог односа према златном пресеку у процесу обликовања музичког тока, Изузетност и сапостојање (ур. Мишко Шуваковић), Београд, ФМУ, 1997.