Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Јелена Михајловић-Марковић, доцент

Услов

Положене Музичка теорија 1 (DHMT1) и Музичка теорија 2 (DHMT2)

Исход

Оспособљавање студента за примену научних компетенција и постављање основа за приступање изради докторског рада.

Циљ

Предмет је намењен продубљеном упознавању студента са музичком теоријом и анализом у оквиру њених различитих видова испољавања и интерпретација

Садржај теоријске наставе

Савремени аспекти примене традиционалне анализе музичке форме Анализа опере: реторичке стратегије и наративне структуре Хумор у музици - семиотичка анализа

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Семинар-и

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Popović, Berislav, Muzička forma ili smisao u muzici, Clio, Beograd, 1988.

Veselinović Hofman Mirjana, Pred muzičkim delom, Zavod za udžbenike, Beograd, 2007.

Stefanović, Ana, "Temporal and Narrative Structures in French Baroque Opera and Dramatic Work of H. Berlioz", Muzička teorija i analiza, no 1, 2009, 77-86.

—, "The Relation between Music and Text and the Concept of Musical Metaphor in French Baroque Opera", Before and after Music, Acta Semiotica Fennica XXXVII, Vilnius/Helsinki/Imatta: International Semiotic Institute, 2010, 478-487.

Riker Pol, Vreme i priča, prev. S. Miletic, A. Moralić; Novi Sad, Izdavačka knjižarnica Z. Stojanovića, 1983. (izbor poglavlja)

Dalmonte, Rossana, "Towards a Semilogy of Humour in Music", International Review of the Aesthetic and Sociology of Music, 1995, Vol 26, No. 2, 167-187.

Sheinberg, Esti, Irony, Satire, Parody and the Grotesque in the music of Shostakovich (A theory of Musical Incongruities), Aldershot, Ashgate, 2000.