Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Анализе стилова 3 (OHAS3)

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу специфичним знањима везаним за питања музичког стила, да буду оспособљени за аналитички приступ најсложенијим стилским ситуацијама, као и теоријски спремни за приступ проблематици музичког стила и израду дипломског рада из овог предмета

Циљ

Проширивање и продубљивање теоријског и методолошког оквира анализе музичког стила савладаног у првом и другом модулу

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената са посебним питањима музичког стила и одговарајућом теоријском проблематиком. Анализа граничних стилских ситуација и свих врста стилских поступака на одабраним примерима 1. Стилистички поступци ( "стратегије" стила) -систематизација 2. Трансформативни поступци: Контрафактум, транскрипција, редукција, оркестрација/реоркестрација (дела другог аутора) 3." Стилстичка оркестрација" 4. Импровизација (на познату тему), музичка шала, парафраза 5. Стилистичка варијација: у музици тоналне традиције 6. Стилистичка варијација: у музици ХХ века 7. Стилистичка трансформација спајањем два текста 8. Пародија: у музици XVII и XVIII века 9. Пародија: у музици XIX и ХХ века 10. Имитативни поступци: наставак дела према скицама, инструментација (дела другог аутора), омаж (означена имитација стила) 11. Стилизација и трансстилизација 12. Музички стил и значење 13. Музички стил и вербални текст 14. Резултати тимског рада: дигиталне презентације истраживања у вези са имитацијом или трансформацијом стила у неком од одабраних примера музике од XVII до XIX века 15. Резултати тимског рада: дигиталне презентације истраживања у вези са имитацијом или трансформацијом стила у неком од одабраних примера музике XX и XXI века.

Садржај практичне наставе

Семинарске анализе одабраног корпуса примера који прате садржај предавања и семинарске дискусије литературе. Тимси рад и дигиталне презентације резултата. Израда семинарског рада који обухвата анализу одабраних дела. Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Питање из обавезне литературе 3. Анализа примера из непознатог корпуса (препознавање стилистичких поступака у интерстилистичкој релацији)

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

10

Активност у практичној настави

10

Израда семинарског рада

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Genette, Gérard, Palimpsestes, Paris: Seuil, 1982.

- Style et signification, in: Fiction et diction, Paris: Seuil, 1991. str. 92-151.

Goodman, Nelson: The Status of Style in: Ways of Worldmaking, Indianapolis: Hackett, 1972. str. 23-40.

- On being in Style, in: Of Mind and other Matters, Cambridge-Mass.: Harvard University Press, 1984, str. 130-134

Lang, Berel, The Concept of Style, Ithaca and London: Cornell University Press, 1987.

La Rue, Jan: Guidelines for Style Analysis, New York: Norton, 1970.

Lobanova, Marina: Musical Style and Genre. History and Modernity, Amsterdam: Harwood, 2000.

Meyer, Leonard B., Music, the Arts and Ideas. Patterns and Predictions in Twentieth Century Culture, Chicago and London. Chicago University Press, 1967.

- Style and Music, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1996 (second edition).

Musique et style. Méthodes et concepts, 1-3, Paris: Université de Paris-Sorbonne, 1995-1996.

Simms, Bryan R., Music of the twentieth century. Style and Structure. Belmont CA: Schirmer, 1996 (second edition).

Избор из секундарне литературе