Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Положени предмети Анализа музичких стилова 1 (OHAS1) и Анализа музичких стилова 2 (OHAS2)

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу специфичним знањима везаним за питања музичког стила, да буду оспособљени за аналитички приступ најсложенијим стилским ситуацијама, као и теоријски спремни за приступ проблематици музичког стила и израду дипломског рада из овог предмета

Циљ

Проширивање и продубљивање теоријског и методолошког оквира анализе музичког стила савладаног у првом и другом модулу

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената са посебним питањима музичког стила и одговарајућом теоријском проблематиком. Анализа граничних стилских ситуација и свих врста стилских поступака на одабраним примерима 1. Музички стил и медијум 2. Стил и жанр, стил и форма 3. Стил и техника стила 4. Стил и стваралачки поступак 5. Стил и "израз" 6. Реторички аспект музичког стила, стил и говор/дискурс 7. Стил и текст 8. Стил и дело 9. Граничне стилске зоне: напоредност/укрштање стилских јединстава (синхрони и дијахрони аспект) 10. Трансепохални карактер стила (" враћање" стилских јединстава у другом контексту) 11. Полистилистичност 12 Проблематика нео-стилова 13. Стил и цитат/стилски цитат 14. Резултати тимског рада: дигиталне презентације истраживања у вези са стилом и његовом лингвистичком употребом 15. Резултати тимског рада: дигиталне презентације истраживања у вези са трансепохалним карактером стила.

Садржај практичне наставе

Семинарске анализе одабраног корпуса примера који прате садржај предавања и семинарске дискусије литературе. Тимски рад и дигиталне презентације резултата. Израда семинарског рада који обухвата анализу одабраних дела. Испитни захтев: 1. Питање из обавезне литературе 2. Анализа примера из познатог корпуса дела

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

10

Активност у практичној настави

10

Израда семинарског рада (I верз.)

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Genette, Gérard, Palimpsestes, Paris: Seuil, 1982.

- Style et signification, in: Fiction et diction, Paris: Seuil, 1991. str. 92-151.

Goodman, Nelson: The Status of Style in: Ways of Worldmaking, Indianapolis: Hackett, 1972. str. 23-40.

- On being in Style, in: Of Mind and other Matters, Cambridge-Mass.: Harvard University Press, 1984, str. 130-134

Lang, Berel, The Concept of Style, Ithaca and London: Cornell University Press, 1987.

La Rue, Jan: Guidelines for Style Analysis, New York: Norton, 1970.

Lobanova, Marina: Musical Style and Genre. History and Modernity, Amsterdam: Harwood, 2000.

Meyer, Leonard B., Music, the Arts and Ideas. Patterns and Predictions in Twentieth Century Culture, Chicago and London. Chicago University Press, 1967.

- Style and Music, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1996 (second edition).

Musique et style. Méthodes et concepts, 1-3, Paris: Université de Paris-Sorbonne, 1995-1996.

Simms, Bryan R., Music of the twentieth century. Style and Structure. Belmont CA: Schirmer, 1996 (second edition).

Избор из секундарне литературе