Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Дробни, редовни професор

др Гордана Каран, редовни професор

др Милена Петровић, редовни професор

др Александра Милетић, ванредни професор

др Ивана Хрпка-Вешковац, ванредни професор

др Нада О Брајан, доцент

др Славица Стефановић, доцент

Услов

Положен испит Методичке основе вокално-инструменталне наставе 1

Исход

Темељно познавање и разумевање музичке педагогије; повезивање и примена знања из различитих педагошких области; решавање проблема наставе праћењем и применом новина уз употребу научних метода и поступака; развој вештина и спретности у употреби знања из области музике и музичке педагогије са циљем успешног усклађивања вокално-инструменталне и теоријске наставе на свим нивоима музичког образовања.

Циљ

Аналитичко сагледавање главних карактеристика укупне теоријске и вокално-инструменталне музичке наставе као органске целине, на свим нивоима професионалног музичког образовања, са циљем продубљивања стручне спремности и развоја научних способности.

Садржај теоријске наставе

Упознавање савремене светске педагошке праксе; преглед и критички осврт на светске школе и методе; преглед најзначајнијих научних достигнућа.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Семинари

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Усмени испит

30

Литература

Васиљевић, З. М. (2006). Методика наставе солфеђа. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства

Дробни, И. (2008). Методичке основе вокално-инструменталне наставе. Београд: Завод за уџбенике

Colwel, R. & C. Richardson (2002): The new handbook of research on music teaching and learning. New York: Oxford University Press.

McPherson, G. E. (2006) The child as musician: A Handbook of musical development. Oxford: Oxford University Press.

Mills, J. (2007). Instrumental teaching. New York: Oxford University Press.

Докторске дисертације, стручна литература и периодика из области музичке педагогије и сродних научних дисциплина