Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Милена Петровић, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Студенти су оспособљени да несметано владају клавиром као наставним средством у свим сегментима наставе солфеђа

Циљ

Оспособљавање будућих музичких педагога за несметано корипћење клавира у настави солфеђа.

Садржај теоријске наставе

Каденце у сва три положаја; Однос мелодије и пратње; Транспозиција; Хармонизација дурске и молске лествице; Хармонизација мелодисјке линије. Модулација у доминантни и паралелни тоналитет; Варирање клавирске пратње; Импровизација (певање и свирање) мелодије изнад задате каденце.

Садржај практичне наставе

Извођење композиције са клавирском пратњом - самостално. Извођење полифоније - двоглас, канон - свирање и певање. Диктат са два клавира. Транспозиција. Ритмичко и стилско варирање - свирање и певање. Компоновање мелодија и импровизовање пратње. Компоновање вежбе за солфеђо са различитим типовима пратње. Колоквијум Свирање каденци; Хармонизација задатих мелодија – певање и свирање. Завршни испит 1. Самостално певање и свирање са листа композиције са клавирском пратњом; 2. Композиција са клавирском пратњеом - транспозиција са листа, свирање и певање.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

20

Колоквијум-и

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Кршић Секулић, В., (2006): Клавир као наставно средство у педагогији солфеђа, Факултет музичке уметности, Београд

Кршић, Ј., (2005): Читање са листа и корепетиција, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд

Цвејић, Н., (1980): Савремени белканто, Универзитет уметности, Београд

Цвејић, Н., (1952): Избор вокализа за високи глас, Просвета, Београд

Дечје песме и композиције за виолину, Збирка од предкласике до модерне