Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др ум. Драган Латинчић, ванредни професор

др ум. Бранка Поповић, ванредни професор

др ум. Драшко Аџић, доцент

др ум. Владимир Кораћ, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др ум. Драган Латинчић, ванредни професор

др ум. Бранка Поповић, ванредни професор

др ум. Драшко Аџић, доцент

др Маја Боснић, доцент

др ум. Владимир Кораћ, доцент

Услов

Положена Композиција 8

Исход

Студент је стекао високи ниво знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за самостално креативно коришћење различитих композиционих техника као и за пуно разумевање и савладавање практичних и теоријских процеса који обухватају формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа – партитуре. Овладао је високим нивоом компоновања оркестарских композиција са или без хора или солиста, са или без употребе електронике.

Циљ

Стицање знања и способности потребних за високи ниво професионалне израде дела за симфонијски оркестар или за симфонијски оркестар и хор или композиције за солистички инструмент (или глас) и симфонијски оркестар или сценско дело (чин опере, балета) са или без употребе електронике.

Садржај теоријске наставе

Садржајем предмета обухваћене су специфичности и композиционо-технички поступци стварања дела за симфонијски оркестар, као и анализа стваралачких резултата у овој области.

Садржај практичне наставе

Предмет обухвата одабир тонског материјала за композицију, осмишљавање одабраног тонског материјала, утврђивање праваца формалног и садржинског обликовања композиције на основу одабраног тонског материјала, а у циљу израде завршног рада. Испитни захтев:А) Једна композиција за симфонијски оркестар (део) или Б) Једна композиција за симфонијски оркестар и хор (део) или Ц) Једна композиција за солистички инструмент или глас и симфонијски оркестар (део) или Д) Сценско дело (чин опере, балета).

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Домаћи задатак

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит – техничка реализација

35

Испит – уметнички утисак

35

Литература

Xenakis, Iannis. Psappha. Paris, Salabert, 1975.

Xenakis, Iannis. Metastasis. London, Boosey & Hawkes, 1954.

Xenakis, Iannis. Achorripsis für 21 Spieler. Berlin, Bote & Bock, 1957.

Xenakis, Iannis. Nomos gamma. Paris, Salabert, 1968.

Stravinsky, Igor. The Firebird. Mainz, Schott Music, 1911.

Stravinsky, Igor. Tango. Mainz, Schott Music, 1953.

Коњовић, Петар. Симфонијски триптихон. У рукопису, 1926.

Stravinsky, Igor. Pulcinella. London, Chester Music Ltd., 1920.

Stravinsky, Igor. L'Histoire du Soldat Suite. London, Chester Music Ltd., 1920.

Stravinsky, Igor. The Rite of Spring. London, Boosey & Hawkes, 1947.

Jolivet, Andre. Incantations. Paris, Salabert, 1936.

Rimsky-Korsakov, Nikolay. Principles of Orchestration. New York, Dover Publications, Inc., 1950.

Berlioz, Hector. Richard Strauss (foreward) Treatise on Instrumentation. New York, Dover Publications, Inc., 1991.

Kennan, Kent and Donald Grantham. The Technique of Orchestration. New Jersey, Prentice-Hall, 1996.

Piston, Walter. Orchestration. New York, W. W. Norton & Company, 1955.

Обрадовић, Александар. Увод у оркестрацију. Београд, Универзитет уметности, 1978.

Bartok, Bela. Streichquartette I-VI. Vienna, Universal Edition, 1950.

Bartok, Bela. Musik für Saiteninstrumente, Schlagzeug und Celesta. Vienna, Universal Edition, 1934.

Bartok, Bela. 1. Konzert for piano and orchestra. Vienna, Universal Edition, 1926.

Bartok, Bela. 2. Konzer for piano and orchestra. Vienna, Universal Edition, 1931.

Debussy, Claude. La Mer. Paris, Durand, 1997.

Debussy, Claude. Jeux. Paris, Durand, 1988.

Debussy, Claude. Images (1re série). Paris, Durand, 2006.

Debussy, Claude. La plus que lente. Paris, Durand, 2004.

Ravel, Maurice. Daphnis et Chloé, ballet en un acte et trois parties. Paris, Durand, 1912.

Ravel, Maurice. Le Tombeau de Couperin. Paris, Durand, 1919.

Ravel, Maurice. Shéhérazade, Ouverture de féerie. Paris, Durand, 1920.

Мокрањац, Василије. Одјеци. Београд, Удружење композитора Југославије, 1984.

Marić, Ljubica. Pesme prostora. Kassel, Furore Verlag, 1956.

Marić, Ljubica. Vizantijski koncert. Kassel, Furore Verlag, 1959.

Marić, Ljubica. Ostinato super thema Octoicha. Kassel, Furore Verlag, 1963.

Радић, Душан. Вукова Србија. Београд, САНУ, 1996.

Радић, Душан. Соната Леста. Београд, САНУ, 1972.

Lutoslawski, Witold. Muzyka żałobna. Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1958.

Lutoslawski, Witold. Jeux vénitiens. Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1961.

Lutoslawski, Witold. Livre pour orchestre. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1968.

Тајчевић, Марко. Четири духовна стиха. Београд, Удружење композитора Србије, 1996.

Фрајт, Лудмила. Еклога за камерни оркестар. Удружење композитора Србије, 2002.

Фрајт, Лудмила. Кресови. Удружење композитора Србије, 2002.