Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Бланка Богуновић, професор у пензији

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Дејана Мутавџин, асистент

Услов

Нема

Исход

Стицање увида у образовне праксе за музички даровите у европском образовном контексту. Познавање и примена стратегија планирања и организације индивидуалне и групне наставе музике. Познавање адекватних стратегија вођења напредовања и стицања вештина извођења у склопу сопствених музичких активности и у пракси музичког образовања. Формирање критичког мишљења и развој способности евалуације резултата наставног процеса.

Циљ

1. Упознавање са основним темама и појмовима савремене педагогије 2. Примена знања опште педагогије у домену музичког образовања

Садржај теоријске наставе

Музичко образовање – ток и исходи (музички образовни системи, нове образовне концепције, исходи, компетенције наставника и студената, целоживотно учење у музичкој професији, музичко образовање и инклузија, стваралачки рад у настави музичке културе, креативност у школи, руковођење разредом). Стицање вештина учења, вежбања и извођења (само-регулисано учење и мотивација, стратегије за индивидуално вежбање, самоефикасност; управљање временом, технике меморисања, менталне вештине, стратегије читања и певања с листа, учење експресивног извођења).

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство

5

Активност

5

Рад у малој групи

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писани групни рад на изабрану тему

40

Презентација рада групе

10

Усмени испит-одбрана

10

Литература

Богуновић, Б. (Прир.).Радни материјал - Збирка текстова са релевантним темама савремене педагогије и стицања вештина учења, вежбања и извођења

Протић, Ј., Татић Јаневски, С. и Ђурић, З. (2009). Образовање даровитих у земљама Европске уније и Србији. Београд: Завод за унапређивање образовања и васпитања.

Polifonia working group for instrumental and vocal music teacher training (2010). Instrumental and vocal teacher education: European perspectives. Association Europeenne des Conservatoires (AEC).

Music schools in Europe (2010). European Music Schol Union

Половина, Н. и Павловић, Ј. (2010). Теорија и пракса професионалног развоја наставника. Београд: Институт за педагошка истраживања.

Максић, С. (2006). Подстицање креативности у школи. Београд: Институт за педагошка истраживања.

McPherson, G.E. (2006). The child as musician: A Handbook of musical development. Oxford: Oxford University Press.

Mills, J. (2007). Instrumental teaching. New York: Oxford University Press.