Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Александар Брујић, ванредни професор

ма Стефан Зекић, доцент

Услов

Уписана одговарајућа година ОАС на Одсеку за дириговање

Исход

По завршетку наставе се од студента очекује да буде способан да у најкраћем року одсвира битне елементе партитуре и да упозна уметничке квалите дела и да као диригент буде способан да анализира композиционе поступке и стилске карактеристике композиције са циљем ефикаснијег рада са хорским, оркестарским и вокално- инструменталним ансамблима у припреми дела за његово извођење.

Циљ

Циљ предмета је да се партитура прочита и да се течно одсвирају њени битни елементи како би се стекао утисак о уметничким квалитетима дела а у склопу припрема за рад са различитим ансамблима.

Садржај практичне наставе

Предмет је осмишљен тако да континуираним радом и свирањем већег броја примера студент упозна у најкраћем року све битне елементе уметничког дела. У овом семестру се обрађују симфонијске композиције импресиониста и оперско стваралаштво Пучинија кроз свирање и певање из клавирког извода Пучинијеве опере. У другом семестру се студент се упућује у сложене аналитичке поступке коју му олакшавају да одсвира партитуру симфонијских дела 20. века као и у свирање и певање вокално-инструменталних дела из партитуре (не обавезно сценских). Студент је обавезан да одсвира минимум две импресионистичке симфонијске поеме и један чин Пучинијеве опере, једну симфонију Прокофјева по избору (изузев "Класичне" бр. 1) или једну симфонију Шостаковича, такође по избору. Студент има обавезу да одсвира и отпева из партитуре једно вокално-инструментално (необавезно сценско) дело, нпр. Бахов Магнификат, или Моцартов Реквијем. Студент треба да одсвира минимум 70% градива у току наставе и максимално 30% градива на испиту.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

40

Практична настава

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Creutzburg, Heinrich, Partiturspiel (Schott, Mainz, 1956)

C. Debussy- La Mer (Durand, Paris, 1936)

M. Ravel- Pavane pour une infante defunte (Durand, Paris, 1910

G. Puccini –La Boheme (Ricordi, Milano, 1961)

S. Prokofieff- Symohony No7 (Leeds Music Corporation, New York, 1958)

Д. Шостакович- Симфонија бр. 1 (Музгиз, Москва, 1963)

J. S. Bach- Magnificat (Eulenburg, London, 1961)

W. A. Mozart-Requiem (Peters, Leipzig, 1978)