Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Милена Петровић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Милена Петровић, редовни професор

Услов

Положен предмет Педагошко-извођачке смернице мјузикла

Исход

Оспособљеност за аналитичко слушање и критичко реаговање на сопствену и туђу интерпретацију. Свесно и активно разумевање значаја техничке стране извођења, давање личног печата интерпретацији. Подстицање вишедимензионалних приступа музичкој интерпретацији. Успостављање и развијање везе између теоријске и практичне стране јавног извођења музичких нумера. Способност извођења кратког репертоара – одређеног броја кратких мјузикала у облику жанр-сцена, као и српског мјузикла, тј. комада са певањем. Разумевање везе између музике и других уметности.

Циљ

Обученост студената за интегративну наставу, тј. повезивање наставника музичке културе или солфеђа са наставницима немузичких предмета ради лакшег учења немузичких појмова уз помоћ елемента мјузикла: певања, глуме и покрета/плеса. Увођење мјузикла у музичку педагогију и методику наставе солфеђа доприноси интеграцији личности појединца кроз истовремени развој свих чула и способности неопходних за уметничку креацију. Појединац кроз групно извођење стиче искуство у јавном наступу које за резултат има: самоувереност, смисао за организацију, личну и колективну одговорност, саосећајност, толеранцију, комуникативност, одмерен однос између индивидуалног и тимског доприноса уметничкој креацији.

Садржај теоријске наставе

Први семестар: Прављење кратких мјузикл или тзв. жанр-сцена који доприносе развоју интегративне наставе – споју музичких и немузичких предмета и учењу одређеног немузичког појма уз помоћ елемената мјузикла (певање, глума, покрет/плес). Немузички појам се уз помоћ музичких параметара лакше, брже и трајније памти. Наставник музичке културе тако постаје незаменљив радник у основношколском и средњешколском систему образовања. Припрема кратке мјузикл жанр-сцене. Колоквијум Јавно извођење кратке мјузикл жанр-сцене. Други семестар: Мјузикл представа. Гласовна припрема (импостација гласа); Анализа драмског текста (акценатска и дикцијска прецизност), радње, ликова, сценографије, костима, кореографије; Стилска, формална, као и анализа елемената музичке структуре нумера у контексту драматургије текста; Вокална техника (вокализе, распевавање); Певање с листа самостално и у групи; Певање уз клавирску пратњу; Укључивање поједностављеног покрета у извођење у циљу: разумевања текста и његовог значења, осликавања физичког/емоционалног/социјалног карактера лика, као и успостављања комуникације са публиком; Успостављање јединства између телесне равнотеже, интонације и ритмичке прецизности – певање уз покрет; Слушање снимљених нумера и живог извођења (посета представама Позоришту на Теразијама) у циљу процене извођења – развоја критичког става и реаговања. Завршни испит Припрема и извођење мјузикла. Оцењује се: 1. израда сценарија, сценографије, реквизита и костима, организација представе, 2. Дикција, артикулација, певање уз покрет, 3. Сарадња у групи.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност и уредни доласци

10

Припрема и реализација жанр-сцене

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Припрема и реализација мјузикла

50

Литература

Leman, Lili (2004). Moja umetnost pevanja. Beograd: Studio Lirica.

Marković, Marina (2002). Glas glumca. Beograd: Clio.

Petrovic, M., Milankovic, V. (2008). Understanding and representing music structures in the music courses for beginners. Proceedings 4th Conference of Interdisciplinary Musicology, Tsougras et al (eds), Thessaloniki Greece, http: //web. auth. gr/cim08

Петровић, М., Миланковић, В. (2011). Музичке игре у музичкој педагогији. Зборник радова тринаестог Педагошког форума сценских уметности, Београд: ФМУ, 113-123.

Петровић, М., Кесић, Т. (2011). Музика, глума и покрет у процесу рада на мјузиклу. Књига сажетака четрнаестог Педагошког форума сценских уметности, Београд, Факултет музичке уметности, 23-24.

Petrovic, M., Milankovic, V. (2011). Musical as the integrative base for teaching music in school. Conference Programme and Book of abstratcs (18th-21st May 2011), 19th EAS Conference/ISME European Regional Conference, Gabriela Konkol (ed), The Stanislaw Moniuszko Academy of Music in Gdansk.

Petrovic, M., Milankovic, V. (2013). Implementing Musical in an Integrated Curriculum for Primary School. Competences - International Aspects of Music Education, Vol. 2. Konkol, G. And M. Kierzkowski (eds.). Gdansk: Wydawnictwo Akademii Muzycznejim Stanislawa Moniuszkiw, 90-101.

Petrovic, M., Milankovic, V. (2014). Мjuzikl kao sredstvo integrativne nastave u muzičkoj pedagogiji. Zbornik radova 8. Medjunarodnog simpozijuma "Muzika u društvu" (održan 8-11. novembra 2012). Hadžić, F. (ur.), Sarajevo: Muzikološko društvo FbiH, Muzička akademija u Sarajevu, 206-215.