Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Александар Синчук, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Александар Синчук, ванредни професор

Услов

Нема

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама уметничког изражавања у области клавирске пратње, комуникације са свим врстама солиста и моменталног сналажења у непознатом нотном материјалу.

Циљ

Студенти стичу способност брзог и вештог сналажења у непознатом нотном материјалу, као и способност за технички поуздану, стилски и интерпретативно адекватну клавирску пратњу свих врста солиста.

Садржај практичне наставе

Рад на основним принципима у корепетицији вокалних солиста: анализа деоница, звучни баланс, усклађеност у времену, комуникација са солистом (усаглашен атак, дисање и дикција певача), заједничка интерпретација (садржај текста, динамика и фразирање), упознавање са техничко-интерпретативним особеностима најважнијих представника свих стилова. Рад на техникама брзог перципирања нотног текста, препознавања стила и карактера у клавирским делима које приближно одговарају нивоу 3. и 4. разреда школе за основно музичко образовање: уочавање вертикалне и праћење хоризонталне музичке линије, постављање приоритеРад на основним принципима у корепетицији вокалних солиста: анализа деоница, звучни баланс, усклађеност у времену, комуникација са солистом (усаглашен атак, дисање и дикција певача), заједничка интерпретација (садржај текста, динамика и фразирање), упознавање са техничко-интерпретативним особеностима најважнијих представника свих стилова. Усклађеност у времену, комуникација са солистом (усаглашен атак, заједничко дисање, штрихови гудача, профилисаност звучних односа два клавира), заједничка интерпретација (садржај и карактер текста, динамика и фразирање), упознавање са техничко-интерпретативним особеностима најважнијих представника свих стилова. Студенти према личним афинитетима бирају пратњу клавирског, гудачког или дувачког концерта или концертног дела за клавир, гудачки или дувачки инструмент и оркестар. Транскрипција оркестарске партитуре, препознавање инструменталних група и профилисање адекватног звука. Програм се прилагођава програму демонстратора (студенти клавирског, дувачког и гудачког одсека). Рад на техникама брзог перципирања нотног текста, препознавања стила и карактера у клавирским делима које приближно одговарају нивоу вишим разредима школе за основно музичко образовање и првог разреда средње музичке школе: уочавање вертикалне и праћење хоризонталне музичке линије, постављање приоритета у читању и интерпретацији текста, поштовање музичког тока по сваку цену, антиципирање материјала (гледање, мишљење и слушање унапред), примена стечених теоријских знања (хармонија, склопови акорада и прсторедне позиције), сажимање (симплификација комплексних партитура), меморисање и репродукција мањих целина само посматрањем и анализом текста. Због економичности извођења наставе и природе предмета који потенцира међусобну извођачку комуникацију, настава се одвија у групама до 5 студената, са посебним акцентом на индивидуални рад сразмерно појединачним афинитетима и способностима. Захтеви на колоквијуму: - соло песма старог мајстора или арија из ораторијума - лид немачких аутора - читање с листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине -лид словенског аутора -соло песма домаћег аутора Захтеви на испиту: - читање с листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине - клавирска пратња једног клавирског, гудачког или дувачког концерта или концертног дела за клавир, гудачки или дувачки инструмент и оркестар.та у читању и интерпретацији текста, поштовање музичког тока по сваку цену, антиципирање материјала (гледање, мишљење и слушање унапред), примена стечених теоријских знања (хармонија, склопови акорада и прсторедне позиције), сажимање (симплификација комплексних партитура), меморисање и репродукција мањих целина само посматрањем и анализом текста. Због економичности извођења наставе и природе предмета који потенцира међусобну извођачку комуникацију, настава се одвија у групама до 5 студената, са посебним акцентом на индивидуални рад сразмерно појединачним афинитетима и способностима. Захтеви на колоквијуму: - соло песма старог мајстора или арија из ораторијума - два лида немачких аутора - читање с листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине Захтеви на испиту: - два лида словенских аутора - соло песма домаћег аутора - читање с листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Aктивност у току предавања

20

Колоквијум

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит

40

Литература

Schumann, Robert: Solo pesme, Peters 1976

Schubert, Franz: Solo pesme, Peters 1978

Sight reading tests Grade 1-8, Schott 1976

Wolf, Hugo: Solo pesme, Breitkopf 1974

Reger, Max: Solo pesme, Baerenreiter 1977

Кршић, Јела: Клавирска Хрестоматија 3, Нота Књажевац 1979

Кршић, Јела: Клавирска Хрестоматија 4, Нота Књажевац 1980

Bach, Johann Sebastian: Мали прелудијуми, Музичка Наклада Загреб 1970

Mozart, Wolfgang Amadeus: Бечке сонатине, Просвета 1976

Чайковский, Петр ИлЬич: Времена года, Музигиз 1968

Чайковский, Петр ИлЬич: Романсы и песни, Музгиз 1965

Више аутора: Збирка српских соло песама, Нота Књажевац 2000

Више аутора: Збирка соло песама, Просвета 1972

Haendel, Georg Friedrich: Israel in Egypt, Judas Maccabaeus, Messiah, Peters 1994

Рахманинов, Сергей: Романсы и песни, Едиција Москва 1978

Корсаков, Николай Римский: Романсы и песни, Музгиз 1968

Рахманинов, Сергей Романсы и песни Едиција Москва 1978;

Mozart, Wolfgang Amadeus Koncert za violinu A-dur Peters 1975;

Brahms, Johannes Koncert za violinu D-dur Peters 1990;

Saint Saens, Camille Introduction et rondo capricioso Henle 1980;

Корсаков, Николай Римский Романсы и песни Музгиз 1968;

Bach, Johann Sebastian Dvoglasne invencije Muzička Naklada Zagreb 1973;

Cimarosa, Domenico Sonate Ricordi 1978;

Haydn, Joseph Sonate Peters 1972;

Mozart, Wolfgang Amadeus Sonate Wiener edition 1998;

Ranković, Ružica Zbirka klavirskih komada 1, 2, 3 Univerzitet Umetnosti, FMU 1987;

Schumann, Robert Album za mladež Prosveta 1973;

Чайковский, Петр ИлЬич Времена года Музгиз 1968;

Beethoven, Ludwig van Violin konzert Schott 1971

Tchaikovsky, Pyotr Ilyich Violin konzert Breitkopf 1974;

Dvorak, Antonin Koncert op. 53 Breitkopff 1973;

Sibelius, Jan Koncert op. 47 Lienau 1976;

Bruch, Max Koncert op. 26 Peters 1949;

Wieniawski, Henryk Koncerti op. 14 i 22 Peters 1963;

Mendelssohn-Bartholdy, Felix Koncert e-moll Schott 1915;

Mozart, Wolfgang Amadeus Koncerti KV216, 218, 219 Universal 1968;

Dvorak, Antonin Koncert h-moll Breitkopf 1950;

Lalo, Edouard Cellokonzert Peters 1956;

Čajkovski, Petar Iljič Rokoko varijacije Boosey and Hawkes 1934;

Mercadante, Saverio Flute Konzert e-moll Milano 1973;

Mozart, Wolfgang Amadeus Flute konzerten D-dur, G-dur Peters 1968;

Mozart, Wolfgang Amadeus Oboa konzert C-dur Henle 1934;

Vivaldi, Antonio Oboa konzert C-dur Schott 1940;

Bellini, Vincenzo Concerto per oboa Ricordi 1933;

Weber, Carl Maria von Introduction, Thema und Variationen Peters 1972;

Stamitz, Karl Klarinetkonzert Es-dur Schott 1980;

Tartini Sonata Didona Ricordi 1977;

Bach, Johann Sebastian Violin Sonate Schott 1957