Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Милена Петровић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Милена Петровић, редовни професор

Услов

Положен предмет Импровизација - глас и клавир (OLIS1)

Исход

Обавештеност о трендовима и остварењима на пољу мјузикла у двадесетом веку, као и разумевање улоге мјузикла као историјског и културолошког феномена. Оспособљеност за аналитичко слушање и критичко реаговање на сопствену и туђу интерпретацију. Свесно и активно разумевање значаја техничке стране извођења, давање личног печата интерпретацији. Подстицање вишедимензионалних приступа музичкој интерпретацији. Успостављање и развијање везе између теоријске и практичне стране јавног извођења музичких нумера. Способност извођења кратког репертоара – одређеног броја нумера из познатих мјузикала. Разумевање везе између музике и других уметности.

Циљ

Интердисциплинарност мјузикла доприноси интеграцији личности појединца кроз истовремени развој свих чула и способности неопходних за уметничку креацију. Појединац кроз самостално и групно извођење стиче искуство у јавном наступу које за резултат има: самоувереност, смисао за организацију, личну и колективну одговорност, саосећајност, толеранцију, комуникативност, одмерен однос између индивидуалног и тимског доприноса уметничкој креацији, смисао за тимски рад.

Садржај теоријске наставе

Кратак осврт на историју мјузикла у светлу економских, политичких, социјалних и културолошких фактора; Терминологија мјузикла.

Садржај практичне наставе

Гласовна припрема (импостација гласа); Анализа драмског текста (акценатска и дикцијска прецизност), радње, ликова, сценографије, костима, кореографије; Стилска, формална, као и анализа елемената музичке структуре нумера у контексту драматургије текста; Вокална техника (вокализе, распевавање); Певање с листа самостално и у групи различитих мјузикл нумера; Певање уз клавирску пратњу; Укључивање поједностављеног покрета у извођење у циљу: разумевања текста и његовог значења, осликавања физичког/емоционалног/социјалног карактера лика, као и успостављања комуникације са публиком; Успостављање јединства између телесне равнотеже, интонације и ритмичке прецизности – певање уз покрет; Слушање снимљених нумера и живог извођења (посета представама Позоришту на Теразијама) у циљу процене извођења – развоја критичког става и реаговања; Организација кратког рецитала на крају курса у чије извођење су укључени поједини ансамбли са Факултета. А prima vista. певање уз клавирску пратњу два контрастна сонга из мјузикла 19. и 20. века Колоквијум Усмено полагање – једно питање о историји и теорији мјузикла. А prima vista певање уз клавирску пратњу два контрастна сонга из мјузикла 19. и 20. века Завршни испит Припрема и извођење мјузикла. Оцењује се: 1. израда сценарија, сценографије, реквизита и костима, организација представе, 2. Дикција, артикулација, певање уз покрет, 3. Сарадња у групи.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Уредни доласци и активност

10

Колоквијуми

20

Практична настава

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Припрема и реализација завршног мјузикла

50

Литература

Bordman, Gerald (1985). American Musical Review. New York: Oxford University Press.

Divinjo, Žan (1978). Sociologija pozorišta. Beograd: BIGZ.

John Kenrick (2010) Musical Theatre a History, Bloomsbury

Leman, Lili (2004). Moja umetnost pevanja. Beograd: Studio Lirica.

Marković, Marina (2002). Glas glumca. Beograd: Clio.

Marković, Marina (2004). Prezentacija specijalističkih studija za mjuzikl. U: Zbornik VI Pedagoškog foruma. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 91-99.

Marković, Marina (2005). Odnos tehničke pripreme i igre u radu na tehnici glasa. U: Zbornik VII Pedagoškog foruma. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 129-137.

Novak, Elaine Adams (1988). Performing in Musicals. New York: Schimmer Books.

Opsenica, Vesna (2005). Objašnjenje pojma pokretljivost glasa. U: Zbornik VII Pedagoškog foruma. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 122-124.

Petrović, Milena (2004). Evaluacija specijalističkih studija za mjuzikl. U: Zbornik VI Pedagoškog foruma. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 99-111.

Petrović, M., Ačić, G. (2009). Predlog koncepta predškolskog muzičkog obrazovanja: Integrativni pristup. Zbornik radova Šestog međunarodnog simpozija Muzika u društvu. Muzička akademija u Sarajevu, FBiH, 296-304.

Petrović, M., Milanković, V. (2011). Muzičke igre u pedagogiji solfeđa. Igraj, igraj, igraj! Tematski zbornik radova 13. Pedagoškog foruma scenskih umetnosti. Beograd: Fmu, 113-123

Petrović, M., Milanković, V. (2013). Implementing Musical in an Integrated Curriculum for Primary School. Competences. International Aspects of Music Education, Vol. 2. Konkol, G. And M. Kierzkowski (eds.). Gdansk: Wydawnictwo Akademii Muzycznejim Stanislawa Moniuszkiw, 90-101.

Petrović, M., Milanković, V., Ačić, G. (2014). Mjuzikl kao sredstvo integrativne nastave u muzičkoj pedagogiji. U: Muzika u društvu, Zbornik radova sa Osmog međunarodnog simpozijuma. Muzička akademija u Sarajevu, FBiH, 206-215.

Петровић, Милена (2015). Интердисциплинарни приступ почетном музичком образовању. Кругови детињства. Часопис за мултидисциплинарна истраживања детињства, 2: 118-126.

Петровић, Милена (2016). Од покрета до плеса - од музичких игара до мјузикла. Прилог савременој музичкој педагогији. Музыкальная культура и образование: инновационные пути развития, материалы I международной научно-практической конференции. Ярославский государственный педагогический университет им. К. Д. Ушинского (Ярославль), 132-135.