Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Зоран Божанић, ванредни професор

др Сенка Белић, доцент

Услов

Нема

Исход

Упознавање проблематике изабране уже музичко-теоријске области; Изградња способности примене општих музичко-теоријских знања и увида стечених током студија на ужу област; Усвајање посебних знања и вештина у зависности од специфичности изабраног семинара

Циљ

Упознавање, усвајање и продубљивање знања из изабране уже музичко-теоријске области

Садржај теоријске наставе

1. недеља: почетно упознавање студената с темом семинара и планом рада 2-14. недеља: предавања, дискусије, самостални рад и сл. у зависности од специфичности изабраног семинара. 15. недеља: сумирање резултата - формулисање идеје, метода и циљева истраживања, план текста 16-27. недеља: реализација текста у деловима; 27-30. недеља: завршно обликовање текста

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство и активност у току предавања

10

Домаћи задатак (литература)

10

Домаћа задатак (анализе)

10

Формулисање идеје, метода и циљева истраживања, план текста)

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Семинарски рад

30

Усмени испит- презентација и одбрана семинарског рада

20

Литература

Peričić, Vlastimir, Vokalni kontrapunkt, Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1991.

Červenka, Bruno, Kontrapunkt u klasičnoj vokalnoj polifoniji (prev. Konstantin Babić), Beograd, Univerzitet umetnosti, 1981.

Tajčević, Marko, Kontrapunkt, Beograd, Prosveta, 1958.

Тошић, Владимир, Вокални контрапункт ренесансе, Факултет музичке уметности, Београд, 2014.

Jeppesen, Knud, Counterpoint the poliphonic vocal style of the sixteenth century, Prentice-Hall, 1939.

The Style Of Palestrina And Dissonance, Ejnar Munksgaar, Copenhagen, Geoffrey Cumberlege/Oxford University Pres, London, 1946.

Morris, Reginald Owen, Contrapuntal technique in the 16 century, Clarendon Press, 1934.

Peričić, Vlastimir, Instrumentalni i vokalno-instrumentalni kontrapunkt, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1987.

Živković, Mirjana, Instrumentalni kontrapunkt, Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1991.

Radenković, Milutin, Sekvenca u klasičnoj instrumentalnoj fugi, Beograd, Umetnička akademija, 1972.

Танеев, Сергей, Подвижной контрапункт строгаго письма, М. П. Беляевь, 1909.

Schubert, Peter, ''Counterpoint pedagogy in the Renaissance'', The Cambridge History of Western Music Theory (edited by Thomas Christensen), Cambridge University Press, 2002, 503–533.

Sparks, Edgar, Cantus Firmus in Mass and Motet 1420–1520, University of California Press, Berkeley and Los Angeles, 1963.

Walker, Paul Mark, Theories of Fugue from the Age of Josquin to the Age of Bach, University of Rochester Press, Rochester, 2000.