Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Бланка Богуновић, професор у пензији

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Дејана Мутавџин, асистент

Услов

Нема посебних услова

Исход

Да студент познаје основне методе и технике научног истраживања и буде у стању да: а) разуме и анализира емпиријске налазе истаживања других аутора објављених у научним часописима и монографијама; б) самостално планира, организује и реализује емпиријско истраживање (квантитативно или квалитативно) или индивидуалне и/или групне истраживачке пројекте. обради и интерпретира податке, да напише и презентује извештај/рад; в) обради и интерпретира податке, да напише и презентује извештај/рад.

Циљ

Циљ предмета је упознавање са методологијом истраживања (квантитативна и квалитативна) у области научног, уметничког и/или примењеног истраживачког интересовања студената, као и овладавање применом стечених знања у области методологије емпиријских, научних истраживања, у било ком домену истраживачког интересовања студената (научног/ уметничког/примењеног).

Садржај теоријске наставе

Курс обухвата теоријски увод у област методологије емпиријског истраживањакроз упознавање са литературом из области методологије педагошких и психолошких истраживања. Курс обрађује поступке и појмове у различитим фазама истраживања, односнопредавања и дискусију о следећим темама: 1) конципирање, планирање, реализација и презентација научно-истраживачког рада 2) методолошки дизајн 3) типови истраживања 4) истраживачке методе и технике (квантитативне и квалитативне) 5) планирање истраживања 6) конструкција мерних инструмената 7) начини реализације истраживања 8) обрада налаза (SPSS програм-изборно) 9) интерпретација резултата и тумачење/закључивање 10) писање истраживачког извештаја/рада, презентација.

Садржај практичне наставе

Курс обухвата примену знања у области методологије емпиријског истраживања крозосмишљавање/ планирање истраживања (први семестар) и његову реализацију према унапред осмишљеном плану и припреми (други семестар). Ово укључује писање нацрта за истраживање, конструисање упитника (опционо), примену/прикупљање података, обраду налаза (SPSS програм-изборно), интерпретацију резултата и тумачење/закључивање, писање истраживачког извештаја/рада. Колоквијум је писмени и састоји се од 3 есејска питања у вези са темама обрађеним у књизи Банђура и Поткоњака. Испит се састоји од писменог рада (приказа самостално изведеног истраживања) и усмене презентације и одбране тог рада пред групом.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство на предавањима

5

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Колоквијум

15

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

50

Усмени испит

10

Литература

Банђур, В. и Поткоњак, Н. (2006). Истраживачки рад у школи. Београд: Школска књига.

Хавелка, Н., Кузмановић, Б. и Попадић, Д. (1998). Методе и технике социјалнопсихолошких истраживања. Београд: Друштво психолога Србије.

Буквић. А. (1996). Начела израде психолошких тестова. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Phelps, R. P., Sadoff, R. H., Warburton, E. C. & Ferrara, L. (2005). A guide to research in music education. Oxford: The Scarecrow Press, Иnc.

Кожух, Б. и Сузић, Н. (2010). Обрада података у истраживањима. Бања Лука: Универзитет у Бањој Луци, Филозофски факултет.