Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Нема

Исход

Од студента се очекује да овлада методама семантичке анализе и теоријским гледиштима у вези са овом облашћу.

Циљ

Истраживачки и аналитички рад на примарној и секундарној литератури из области семантике и семиотике. Овладавање аналитичким методом ресемантизације као једним од могућих средстава тумачења значења музике ХХ и XXI века.

Садржај теоријске наставе

Однос језика и стила у музици краја ХХ и почетка ХХI века; Методологија семантичке анализе музике постмодернизма; теоријска поставка; Семантичка анализа, примена аналитичког метода.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Колоквијум

20

Семинар

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

1. Almèn, Byron, Pearsall Edward, Approaches to Meaning in Music, Bloomington and Indianapolis, Indiana University Press, 2006.

2. Connor, Steven (ed.), The Cambridge Companion to Postmodernism, Cambridge, Cambridge University Press, 2004.

3. Liszka, James Jakób, The Semiotic of Myth : A Critical Study of the Symbol Advances in Semiotics, Bloomington, Indiana University Press, 1989.

4. Monelle, Raymond, The Musical Topic: Hunt, Military and Pastoral, Bloomington and Indianapolis, Indiana University Press, 2006.

5. Sim, Stuart (ed.), The Routledge Companion to Postmodernism, London and New York, Routledge, 2001.

6. Тепарић, Срђан, Ресемантизација тоналности у првој половини ХХ века, Београд, Факултет музичке уметности, 2020.

7. Зборник: Modernizam/postmodernizam, Teorija/debata, 1, Novi Sad, Mediterran Publishing, 2018.

8. Зборник: Modernizam/postmodernizam, Teorija/debata, 2, Novi Sad, Mediterran Publishing, 2018.