Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Нема

Исход

Од студента се очекује да овлада методама семантичке анализе и теоријским гледиштима у вези са овом облашћу.

Циљ

Истраживачки и аналитички рад на примарној и секундарној литератури из области семантике и семиотике. Овладавање аналитичким методом ресемантизације као једним од могућих средстава тумачење значења музике ХХ и XXI века.

Садржај теоријске наставе

Општа семантика и семиотика; Музичка семантика и семиотика; Однос језика и стила у музици ХХ века; Методологија семантичке анализе музике модернизма, теоријска поставка; Семантичка анализа, примена аналитичког метода.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Колоквијум

20

Семинар

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

1. Arved Ashby (Ed.), The Pleasure of Modernist Music: Listening, Meaning, Intention, Ideology, Rochester – New York, University of Rochester Press, 2004.

2. Bart, Rolan, Književnost, mitologija, semiologija (prev. Ivan Čolović), Beograd, Nolit, 1979

3. Berruto, Gaetano, Semantika (prev. Iva Grgić), Zagreb, Antibarbarus, 1994.

4. Bloom, Harold, The Anxiety of Influence: A Theory of Poetry, London – New York, Oxford University Press, 1975.

5. Greimas, Algirdas Julien et Joseph Courtés, Semiotics and Language, Bloomington, Indiana University Press, 1982.

6. Goodman, Nelson, Of Mind and Other Matters, Cambridge – Massachusetts – London, Harvard University Press, 1984.

7. Eko, Umberto (priređ.), Estetika i teorija informacije (prev. Cvijeta Jakšić-Josić), Beograd, Prosveta, 1977.

8. Leech, Geoffrey, S emantics – The Study of Meaning, Harmondsworth, Penguin books, 1978 (second edition).

9. Eco, Umberto, A Theory of Semiotics, Bloomington – Indianapolis, Indiana University Press, 1976.

10. Monelle, Raymond, Linguistics and Semiotics in Music, New York, Harwood Academic Publishers, 1992.

11. Ratner, Leonard G, Classic Music: Expression, Form, and Style, New York, Schirmer Books, 1980.

12. Strauss, Joseph N, Remaking the Past – Musical Modernism and the Influence of the Tonal Tradition, Cambridge – Massachusetts – London, Harvard University Press, 1990.

13. Тепарић, Срђан, Ресемантизација тоналности у првој половини ХХ века, Београд, Факултет музичке уметности, 2020.

14. Зборник: Modernizam/postmodernizam, Teorija/debata, 1, Novi Sad, Mediterran Publishing, 2018.

15. Зборник: Modernizam/postmodernizam, Teorija/debata, 2, Novi Sad, Mediterran Publishing, 2018.