Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Славица Стефановић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Славица Стефановић, доцент

Услов

Нема

Исход

Усвајање знања и метода у вези са наставом предмета Музичка култура са посебним акцентом на развојну улогу музике, естетички аспект и социјалну одговорност. Стицање вештина у преношењу знања о музици, извођењу и стварању музике у оквиру општеобразовног система, као и извођењу наставног плана и програма у сарадњи са институцијама културе. Студент је усвојио теоријско знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући аналитичко и критичко мишљење. Студент може да осмисли и изведе час на основу било које наставне јединице из градива музичке уметности у оквиру предшколског и основношколског система. Студент разуме наставу музике у оквиру образовних компетенција, стандарда, исхода и наставног програма Студент разуме и може да примени критеријуме вредновања знања

Циљ

Формирање наставног кадра за потребе наставе музике у општеобразовним и средњим стручним школама.

Садржај теоријске наставе

Образовни стандарди, компетенције, исходи, наставни плам и програм. Настава музике у средњем образовању. Методички приступ наставним темама у наставном програму. Развојни аспект сваке поједине области и начини његове артикулације у наставно - педагошком процесу. Различите могућности реализације наставног програма. Вредновање знања. Инклузија. Музичко образовање и социјална свест. Увид у различите системе музичког образовања и праксе.

Садржај практичне наставе

Огледни час 1 – презентација; Огледни час 1 – реализација у гимназији; Огледни час 2 – презентација; Огледни час 2 – реализација у гимназији. Семинарски рад  Дубински увид у проблематику наставне теме и припрема часа. Завршни испит Писмени испит: провера теоријског знања из области образовних стандарда, компетенција, исхода учења, методичког приступа стилу, историјским епохама и духу времена,  вредновању знања. Усмени испит: провера разумевања методичког приступа градиву у гимназији.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

20

Колоквијум-и

10

Семинар-и

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

25

Усмени испит

25

Литература

Gardner, Howard, Art, Mind and Brain, BCA, New York.

Hanshumaker, James, The Effects of Arts Education on Intelectual and Social Development, Urbana, Illinois, 1982.

Huizinga, Johan, Homo Ludens, London, 1955.

Irjo-Koskinen, Tula, Institucije kulture i njihovi obrazovni programi, BalkanKult, Beograd, 2003.

Ivanović, Nada, Metodika opšteg muzičkog obrazovanja za osnovnu školu, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd

Lind, John, Music and the Small Human Being, Acta Pediatrica Scandinavia, Stockholm, 1980.

Paunter, John, Classroom Projects in Creative Music, London, 1970.

Read, Herbert, Education through Art, New York, 1985.

Strategija procesa inkluzije u obrazovanju, Ministarstvo prosvete i sporta Republike Srbije, 2005.

Swanwick, Keith, Music, Mind and Education, London, 1988