Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Милена Петровић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Милена Петровић, редовни професор

др Александра Бранковић, асистент са докторатом

Услов

Положен Солфеђо 1-3 са најмањом оценом 9

Исход

Циљ предмета је формирање наставног кадра за предмете Солфеђо и Теорија музике према потребама образовног процеса у школама за основно музичко образовање.

Циљ

Студент је усвојио теоријско знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење; студент има увид у могућности реализације наставе солфеђа и теорије музике у оквиру целокупног музичког образовног система; студент разуме и може да примени критеријуме вредновања знања.

Садржај теоријске наставе

Садржаји рада заснивају се на повезивању и тумачењу сазнања из различитих научних области како би се на што јаснији начин растумачиле све фазе сазнајног, образовног и васпитног аспекта наставе, као и на упознавању метода и облика рада у настави.

Садржај практичне наставе

Симулације предавања, компоновање и нотографија инструктивних примера за наставу, кратке мултимедијалне презентације на задате теме (5 минута). Семинарски рад Израда једног семинарског рада са тематиком усмереном на дубинско сагледавање конкретних методичких тема. Завршни испит Мултимедијална презентација методске јединице, хармонизација инструктивних примера.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Семинари

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Васиљевић, З., М., (2006). Методика наставе солфеђа, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства

Васиљевић, З., М., (2000). Рат за српску музичку писменост, Београд: Просвета

Дробни, И., (2008). Методичке основе вокално-инструменталне наставе, Београд: Завод за уџбенике

Кршић Секулић, В., (1990), Корелација наставе солфеђа са инструменталном наставом, Књажевац, Нота

Докторске и магистарске тезе из музичке педагогије и сродних научних области, Зборници радова педагошких форума