Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Бланка Богуновић, професор у пензији

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Дејана Мутавџин, асистент

Услов

Нема

Исход

Разумевање когнитивних, емоционалних и социјалних механизама који леже у основи припреме за јавни наступ у ширем и ужем смислу. Упознавање са различитим видовима стресова и извођачке анксиозности. Упознавање са конкретним техникама за овладавање извођачком анксиозношћу и њиховом применом.

Циљ

Предмет има за циљ упознавање студената са психолошким аспектима припреме за различите видове јавног наступања. Циљ је и да се упознају са теоријским концептима и налазима истраживања у овој области. С друге стране, усвајањем различитих техника које могу бити корисне у припреми за јавни наступ студенти ће добити прилику да унапреде сопствено јавно наступање, као и да боље припремају сопствене ученике уколико буду радили као музички педагози.

Садржај теоријске наставе

Дугорочни вид припреме за јавни наступ; Извођачка анксиозност и стрес код музичара; Когнитивно-емоционални аспект припреме (препознавање и отклањање ирационалних уверења и грешака у мишљењу, успостављање и стабилизовање ефикасних и позитивних начина мишљења о јавном наступу и постигнућу); Телесно-кинестетички аспекти припреме; Бихејвиорални аспект припреме (понашање пред и у току јавног наступа); Припрема на нивоу задатка; Припрема на нивоу извођачке ситуације; Упућивање у значај и улогу наставника у процесу настајања и овладавања тремом; Припрема за јавни наступ на медијима. Само-презентација компетенција током тражења посла.

Садржај практичне наставе

Практично извођење различитих метода и техника припреме. Вежбање наученог у ситуацијама јавног наступа. Испит је писмени и састоји се од 3 есејска питања.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Семинари

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

60

Литература

Лундеберг, А. (2001). Трема. Уметност наступања под притиском. Загреб: Music Play.

Арон, С. (1998). Старх од наступа. Београд: Art Press

Purncutt & McPherson (2002) (Eds.). The Science and Psychology of Music Performance. Creative Strategies for teaching and learning. Oxford, New York: Oxford University Press.

Williamon, A. (2006) (Ed.). Musical Excellence. Oxford: Oxford University Press.

Robin, M. W. & Balter, R. (1995). Performance anxiety. Holbrook, Massachusetts. Adams publishing