Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Положени 1. и 2. модул предмета Анализе музичких стилова - OHST1, 2 на ОАС

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу специфичним знањима везаним за питања музичког стила, да буду оспособљени за аналитички приступ најсложенијим стилским ситуацијама, као и теоријски спремни за приступ проблематици музичког стила и израду дипломског рада из овог предмета

Циљ

Проширивање и продубљивање теоријског и методолошког оквира анализе музичког стила савладаног у првом и другом модулу

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената са посебним питањима музичког стила и одговарајућом теоријском проблематиком. Анализа граничних стилских ситуација и свих врста стилских поступака на одабраним примерима 1. Музички стил и медијум 2. Стил и жанр 3. Стил и форма 4. Стил и техника стила 5. Стил и стваралачки поступак 6. Стил и "израз" 7. Реторички аспект музичког стила 8. Стил и говор/дискурс 9. Стил и текст 10. Стил и дело 11. Граничне стилске зоне: напоредност/укрштање стилских јединстава (синхрони и дијахрони аспект) 12. Трансепохални карактер стила (" враћање" стилских јединстава у другом контексту) 13. Полистилистичност 14. Проблематика нео-стилова 15. Стил и цитат/стилски цитат

Садржај практичне наставе

Семинарске анализе одабраног корпуса примера који прате садржај предавања и семинарске дискусије литературе. Израда семинарског рада који обухвата анализу одабраних дела. Испитни захтев: 1. Питање из обавезне литературе 2. Анализа примера из познатог корпуса дела

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

10

Активност у практичној настави

10

Израда семинарског рада (прва верзија)

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Genette, Gérard, Palimpsestes, Paris: Seuil, 1982.

Style et signification, in: Fiction et diction, Paris: Seuil, 1991. str. 92-151.

Goodman, Nelson: The Status of Style in: Ways of Worldmaking, Indianapolis: Hackett, 1972. str. 23-40.

On being in Style, in: Of Mind and other Matters, Cambridge-Mass.: Harvard University Press, 1984, str. 130-134

Lang, Berel, The Concept of Style, Ithaca and London: Cornell University Press, 1987.

La Rue, Jan: Guidelines for Style Analysis, New York: Norton, 1970.

Lobanova, Marina: Musical Style and Genre. History and Modernity, Amsterdam: Harwood, 2000.

Meyer, Leonard B., Music, the Arts and Ideas. Patterns and Predictions in Twentieth Century Culture, Chicago and London. Chicago University Press, 1967.

Style and Music, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1996 (second edition).

Musique et style. Méthodes et concepts, 1-3, Paris: Université de Paris-Sorbonne, 1995-1996.

Simms, Bryan R., Music of the twentieth century. Style and Structure. Belmont CA: Schirmer, 1996 (second edition).

Избор из секундарне литературе