Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Нема

Исход

Овладавање основним методама музичке анализе и стицање способности за њихову примену у завршном раду на мастер студијама.

Циљ

Продубљивање знања стечених на основним студијама о методама музичке анализе.

Садржај теоријске наставе

Музичка анализа: говор о музици средствима науке; 2. Методе музичке анализе: Гешталт теорија (Маркс, Черни, Шеринг); 3. Музичка стилистика на почетку 20. века: дедуктивна метода (Адлер); 4. Индуктивно-емпиријска метода (Јепесен); 5. Теорија тензије (Курт), формална конструкција (Лоренц), фразеолошка теорија (Риман); 6. Техника редукције и линеарна анализа (Шенкер); 7. Емпиристичка метода (Товеј), анализа тематског процеса (Рети), психолошка анализа (Рети и Мејер), и функционална анализа (Кеплер); 8. Пресек руске теорије музике 20. века (Тањеев, Јаворски, Гарбузов, Асафиев, Холопов); 9. Теорија интонације (Асафиев); 10. Англосаксонска стилистика друге половине 20. века (Мејер, Розен, Ла Ру); 11. Радионица: примена одабраних аналитичких метода на примерима; 12. Радионица: примена одабраних аналитичких метода на примерима; 13. Избор из литературе; 14. Избор из литературе; 15. . Рекапитуалција Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Анализа – примена аналитичких метода на одабраним примерима

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Радионице

20

Домаћи рад

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Asafiev, Boris, Musical form as Process, Ohio State University, 1977.

Bent, Ian and William Drabkin, Analysis, The Macmillan Press, 1987.

Christensen, Thomas (ed.), The Cambridge History of Western Music Theory, Cambridge University Press, 2002.

Cook, Nicholas and Mark Everist (ed.), Rethinking Music, Oxford University Press, 1999.

Monelle, Raymond, Linguistics and Semiotics in Music, Chur (Switzerland), Harwood Academic Publishers, 1992.