Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Сања Радиновић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Сања Радиновић, ванредни професор

Услов

Положени обавезни главни курсеви на претходној години студија и задовољени сви услови за упис II године ОАС-а.

Исход

Оспособљеност за примену базичне етномузиколошке методологије (теренски рад – транскрипција и тонометрија – анализа музичког стила) и најважнијих теоријских концепата у сопственом научном раду.

Циљ

Транскрипција и тонометрија – анализа музичког стила) и најважнијим теоријским концептима опште етномузикологије.

Садржај теоријске наставе

Курс обухвата предавања и дебате о следећим питањима: Методологија етномузиколошког теренског рада. Методологија транскрипције и тонометрије. Развој етномузиколошке нотације. Најзначајнији методолошки доприноси анализи музичког стила. Библиографски, иконографски и археолошки извори етномузиколошких проучавања. Пут и циљ етномузикологије (историјски пресек и најзначајнији студијски центри; најинтригантнија подручја научног интересовања; компаративно проучавање музике; проучавање музике у култури). Савремени правци у етномузикологији (oсновне назнаке). Значајније светске звучне колекције, етномузиколошке институције, удружења, гласила и образовни центри.

Садржај практичне наставе

Дебате и презентације студената у оквиру предавања и радионица. Предиспитне обавезе: колоквијум – писмена провера знања претходно пређеног градива; семинар – израда краћег текста (до 4 стране) на задату тему из пређеног градива; Испитни захтеви: решавање писменог теста сачињеног од 30 краћих питања, усмено одговарање на 2 питања.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

15

Практична настава

10

Колоквијум-и

10

Семинар-и

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

20

Усмени испит

35

Литература

ABRAHAM, Otto – E. M. von Hornbostel: "Vorschläge für die Transkription exotischer Melodien", Sammelbände der internationalen Musikgesellschaft, Jg. 11, 1909/10, str. 1-25 [prevod: J. Todorović]

ŽGANEC, Vinko: "Kako da leksikografiramo narodne popijevke?", Muzičke novine (Zagreb), 1948, god. III, br. 5-6, (25-26), стр. 1-2.

ЗЕМЦОВСКИ, Изаљиј И.: "Етномузикологија – стогодишњи пут", Народно стваралаштво – folklor (Београд), год. XXVI, св. 1-4, 1987, 14-28.

RADINOVIĆ, Sanja: "Suggestions for transcribing exotic melodies (A cornerstone in the Babel tower of ethnomusicological methodology)", New Sound (Belgrade), 2010, No. 35, стр. 28-38.

COOLEY, Timothy J: "Budućnost etnomuzikološkog terenskog rada", IV međunarodni simpozij "Muzika u društvu" – zbornik radova (Sarajevo, 28-30. oktobra 2004), Sarajevo, Muzikološko društvo FBiH; Muzička akademija u Sarajevu, 2005, стр. 174-182.

BARTÓK, Béla – А. Lord: Serbo-Croatian Folk Songs and Instrumental Pieces from the Milman Parry Collection, Yugoslav Folk Music, Vol. 1, New York, State University of New York Press, 1978.

LOMAX, Alan: The Song Style and Culture, AAAS, Washington, D. C., 1971.

MERRIAM, Alan P.: The Anthropology of Music, Northwestern University Press, 1964.

MYERS, Helen (red.): Ethnomusicology: An Introduction, The Norton/Grove Handbooks in Music, New York – London, W. W. Norton & Company, 1992.

NETTL, Bruno: The Study of Ethnomusicology (Twenty-nine Issues and Concepts), Urbana and Chicago, University of Illinois Press, 1983.

SAKS, Kurt: Muzika starog sveta (na Istoku i Zapadu – uspon i razvoj), Beograd, Univerzitet umetnosti, 1980.

HOOD, Mantle: The Ethnomusicologist, Kent (Ohio), The Kent State University Press, 1982.