Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Биљана Радовановић-Бркановић, редовни професор

Бојан Суђић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Соња Радојковић, самостални уметнички сарадник

Младен Стефановић, виши уметнички сарадник

Услов

Нема

Исход

Студенти продубљују познавање репертоара у специфичним изабраним областима, развијају вештине вежбања, проба, читања, слушања, стварања и репродукције, овладавају вербалним вештинама, овладавају високим нивоом импровизације ако је она релевантна за област специјализације. Стичу способност извршавања обимних и комплексних задатака, способност повезивања са другим особама у разноврсним културним контекстима и способност представљања комплексног рада у приступачном облику.

Циљ

Циљ предмета је усавршавање општих стечених знања на претходним извођачким студијама у једној специфичној области или теми која може бити везана за стилски период, композитора, форму, националну школу и слично.

Садржај практичне наставе

Даље изучавање хорских, оркестарских и вокално-инструменталних дела, начин поставке и реализације са ансамблом. Дубље изучавање специфичности музичког руковођења одабраним ансамблом по избору студента. Студент је слободан у избору ансамбла и форме (инструментална, вокално-инструментална музика, сценско-оркестарска, балет) којима ће се бавити на специјализацији. У току године студент спрема два програма који су међусобно тематски обједињени нпр. специфичном врстом ансамбла, стилским периодом, формом, националном школом или композитором. Један програм студент изводи у форми колоквијума у оквиру предиспитних обавеза, а други у као завршни испит у форми јавног концерта.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Колоквијум

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Техничка реализација

20

Уметнички утисак

20

Стилска реализација

20

Литература

Demaree, Moses –The Complete Conductor (Prentice, London, 1995)

Green- The Modern Conductor (Prentice, London, 1969)

Schuller- The Complete Conductor (Oxford, London, 1997)

Bowen-The Cambridge Companion to Conducting (Cambridge, London, 2003)

Galkin, Elliot-A History of Orchestral Conducting in Theory and Practice (Pendragon, 2000)