Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Положени сви испити

Исход

Студент је стекао високи ниво знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за самостално креативно коришћење различитих композиционих техника као и за пуно разумевање и савладавање практичних и теоријских процеса који обухватају формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа - партитуре. Овладао је високим нивоом компоновања инструменталних композиција за симфонијски оркестар са или без хора или солиста.

Циљ

Стицање знања и способности потребних за високи ниво професионалног бављења самосталним уметничким радом на пољу композиције као и стицање компетенција за бављење педагошким радом на средњошколском нивоу.

Садржај теоријске наставе

1. Одабир тонског материјала за композицију 2. Осмишљавање одабраног тонског материјала 3. Утврђивање праваца формалног и садржинског обликовања композиције на основу одабраног тонског материјала

Садржај практичне наставе

4. Рад на композицији – предвиђеном испитном раду 5. Наставак рада на композицији – предвиђеном испитном раду (I) 6. Наставак рада на композицији – предвиђеном испитном раду (II) 7. Наставак рада на композицији – предвиђеном испитном раду (III) 8. Наставак рада на композицији – предвиђеном испитном раду (IV) 9. Наставак рада на композицији – предвиђеном испитном раду (V) 10. Наставак рада на композицији – предвиђеном испитном раду (VI) 11. Наставак рада на композицији – предвиђеном испитном раду (VII) 12. Наставак рада на композицији – предвиђеном испитном раду (VIII) 13. Финализација рада на композицији – предвиђеном испитном раду (I) 14. Финализација рада на композицији - предвиђеном испитном раду (II) 15. Финализација рада на композицији – предвиђеном испитном раду (III) Испитни захтев: А) Једна композиција за симфонијски оркестар (наставак) или Б) Једна композиција за симфонијски оркестар и хор (наставак) или Ц) Једна композиција за солистички инструмент или глас и симфонијски оркестар (наставак) или Д) Сценско дело (чин опере, балета).

Предиспитне обавезе

Опис

Нема предиспитних обавеза

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Одбрана завршног рада

100

Литература

Xenakis, Iannis. Persephassa. Paris, Salabert, 1969

Xenakis, Iannis. Terretektorh. Paris, Salabert, 1966

Xenakis, Iannis. Aïs. Paris, Salabert, 1980

Pärt, Arvo. Fratres for String Orchestra and Percussion. Vienna, Universal Edition, 1991

Јаћимовић, Срђан. Сцене с погледом уназад. У рукопису, 1989

Benjamin, George. At First Light. London, Faber Music Ltd., 1982

Ligeti, György. Requiem for choir and orchestra. Leipzig, C. F. Peters Ep 4841, 1965

Ligeti, György. Atmosphères. Vienna, Universal Edition UE 13590, 1961

Adler, Samuel. The Study of Orchestration. New York, W. W. Norton, 1989

Carse, Adam. History of Orchestration. New York, Dover Publications Inc., 1925

Koechlin, Charles. Traité de l orchestration. Paris, Eschig, 1943

Ravel, Maurice. Boléro. Paris, Durand, 1928

Ravel, Maurice. Valses nobles et sentimentales ossia Adélaïde ou le langage des fleurs. Paris, Durand, 1912

Roussel, Albert. Le festin de l araignée. Paris, Salabert, 1928.

Schönberg, Arnold. Pierrot lunaire op. 21. Vienna, Universal Edition, 1912.

Mahler, Gustav. 10. Symphonie. Vienna, Universal Edition, 1924.

Milhaud, Darius. Le Boeuf sur le toit, cinéma-fantaisie, op. 58b. Paris, Durand, Eschig (La Sirène musicale), 1921.

Varèse, Edgard. Amériques. Vienna, Universal Edition, 1927.

Varèse, Edgard. Ionisation. New York, Colfranc, MPC, 1931.

Poulenc, Francis. Concert champêtre. Paris, Durand-Salabert, 1928.

Poulenc, Francis. Concerto pour piano et orchestre. Paris, Durand-Salabert, 1949.

Poulenc, Francis. Gloria. Paris, Durand-Salabert, 1959.

Poulenc, Francis. Stabat Mater. Paris, Durand-Salabert, 1950.

Gershwin, George. Cuban Overture. New York, United Artists Publishing, 1932.

Gershwin, George. An American in Paris. New York, United Artists Publishing, 1928.

Gershwin, George. Piano Concerto in F. New York, United Artists Publishing, 1925.

Garshwin, George. Porgy and Bess. New York, United Artists Publishing, 1935.

Stochausen, Karlheinz. Gruppen for 3 orchestras. Vienna, Universal Edition, 1957.

Stochausen, Karlheinz. Carré. Vienna, Universal Edition, 1960.

Stochausen, Karlheinz. Kontakte for electronic sounds, piano and percussion. Kürten, Stockhausen Verlag, 1993.

Jolivet, André. 5 Incantations pour flûte seule. Paris, Salabert, 1936.

Христић, Стеван. Охридска легенда. Београд, Удружење композитора Југославије и Југоконцерт, 1980.

Коњовић, Петар. Симфонијски триптихон. У рукопису, 1944.

Messiaen, Olivier. Turangalîla-Symphonie. Paris, Durand, 1948.

Messiaen, Olivier. Vingt regards sur l enfant-Jésus. Paris, Durand, 1946.

Милојевић, Милоје. Четири комада за клавир. Београд, Удружење композитора Србије, 2001.

Милојевић, Милоје. Интима. Београд, Удружење композитора Србије, 1998.