Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

ма Дејана Мутавџин, асистент

др Бланка Богуновић, професор у пензији

Услов

Нема

Исход

1. Познавање основних психолошких појмова и појмова психологије музике. 2. Разумевање и примена психолошких законитости и принципа у склопу сопствених музичких активности (извођење и стварање) и у пракси музичког образовања. 3. Развој критичког мишљења и способности евалуације музичких искустава.

Циљ

1. Стицање о основних психолошких знања у области способности, мотивације, личности. 2. Стицање знања о основним приступима психолошком проучавању музике (психометријски, когнитивни, развојни, социјалнопсихолошки) 3. Разумевање основних психолошких законитости у оквиру рецептивних, извођачких и стваралачких музичких активности и психолошких аспеката музичких вештина

Садржај теоријске наставе

Упознавање са предметом и методама Психологије, основним психолошким својствима и процесима и релевантним правцима и темама проучавања музичких појава са становишта психологије музике. Обрада следећих тема: Предмет психологије и психологија као систем научних дисциплина; Предмет психологије музике и најзаступљеније тематске области; СПОСОБНОСТИ (Интелигенција, Концепција о вишеврсним интелигенцијама Х. Гарднера, Теорија интелектуалног и сазнајног развоја Жана Пијажеа, Појмовно одређење и схватања о природи музичких способности, Детерминанте развоја музичких способности (наслеђе - средина), Веза са другим психолошким својствима; РАЗВОЈ (Развој – општи преглед - емоционални, моторни, социјални и морални развој, Адолесценција, Пренатални музички развој, Рани, предшколски и школски музички развој; МОТИВАЦИЈА (Теоријски концепти мотивације, Мотивација као чинилац музичке успешности на адолесцентном узрасту); ЛИЧНОСТ (Теоријски приступи у истраживањима личности музичара, Личност и вредносне оријентације музичара на адолесцентном узрасту; ПСИХОЛОШКИ АСПЕКТИ МУЗИЧКИХ ВЕШТИНА (Однос извођач – публика, Социјални аспект групног извођења; Изражајност и интерпретација као комуникација, Учење интерпретације; Читање с листа, памћење и свирање по слуху; Психолошки аспекти компоновања и импровизовања; Овладавање извођачком тремом); МУЗИКА У СОЦИЈАЛНОМ КОНТЕКСТУ (Музика и филм, Комерцијални контекст музике, Поткултуре у музици). Испит је писмени и састоји се од 3 есејска питања.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство предавањима

5

Активност у току предавања

5

Истраживачки групни рад

10

Семинари

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

60

Литература

Леман, А. К., Слобода Џ. Е. и Вуди, Р. Х. (2012). Психологија за музичаре. Београд, Факултет музичке уметности и Психополис. (одабрана поглавља)

Леман, А. К., Слобода Џ. Е. и Вуди, Р. Х. (2012). Психологија за музичаре. Београд, Факултет музичке уметности и Психополис. (одабрана поглавља)

Богуновић, Б. (2010). Музички таленат и успешност. Београд, Факултет музичке уметности и Институт за педагошка истраживања. (одабрани делови)

Радни / испитни материјал - одабране теме у области Социјалне психологије музике и Развојне психологије