Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Историје музичке теорије 3 (OHIT3)

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу знањима о главним етапама развоја музичке теорије, као и о најзаначјнијим теоријским и методолошким поставкама.

Циљ

Стицање основних знања о историјским етапама развоја музичке теорије и увид у дела и концепте најзначајнијих теоретичара.

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената основним правцима развоја музичке теорије у раздобљу барока: Музичка теорија XVIII века у континуитету са музичко-теоријским поставкама у XVII веку. Француска музичка теорија XVII века 1. Réné Descartes − основне претпоставке музичке естетике 2. Réné Descartes − основне претпоставке музичке теорије 3. Преходници Рамоове теорије у XVII веку (Mersenne, John Wallis, Jospeh Sauveur) 4. Rameau − основне претпоставке музичке естетике 5. Rameau − основне претпоставке музичке теорије (Traité de l'harmonie) 6. Rameau − теорија фундаменталног баса 7. Rameau − теорија тростуке пропорције 8. Музичко-теиријска дебата Ramеau-a i Jean le Rond d'Alembert-a 9. Музичко-теиријска дебата Ramеau-a i Jean-Jacques Rousseau-a 10. Mузички речник Rousseau-a 11. Ramеau-ови савременици (преглед најзначајнијих теоретичара) 12. Радионица − дискусије о изабраним специфичним темама из назначене области 13. Радионица − дискусије о изабраним специфичним темама из назначене области 14. Радионица − дискусије о изабраним специфичним темама из назначене области Испитни захтев: Одовор на два питања

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и активност

10

Рад на литератури

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

70

Литература

The Cambridge history of Western music theory, ed., by Thomas Christensen, Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2002.

Palisca, Claude V., Studies in the history of Italian music and music theory, Oxford: Clarendon Press; New York: Oxford University Press, 1994.

Towards tonality: aspects of Baroque music theory, ed. by Peter Dejans; Leuven: Leuven University Press, 2007.

Избор из секундарне литературе