Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Милена Медић, доцент

Услов

Положени предмети Историја музичке теорије 1 (OHIT1) и Историја музичке теорије 2 (OHIT2)

Исход

Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу знањима о главним етапама развоја музичке теорије, као и о најзаначјнијим теоријским и методолошким поставкама.

Циљ

Стицање основних знања о историјским етапама развоја музичке теорије и увид у дела и концепте најзначајнијих теоретичара.

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената основним правцима развоја музичке теорије барокног раздобља (XVII век, континуитетима и дисконтинуитетима у односу на музичку теорију XVI века, и основне проблемске области 1. Музичко-теоријска полемика на крају XVI и почетку XVII века: узроци у теоријским поставкама XVI века и последице на развој теоријског мишљења у XVII веку. 2. Prima pratica и Seconda pratica (Vincenzo Galilei, Claudio Monteverdi, Giulio Cesare Monteverdi, Giovanni Maria Artusi) 3. Класификација музичких стилова, прва теорија музичког стила (Adriano Banchieri, Marco Sacchi, Angelo Berardi, Christoph Bernhard) 4. Prima pratica и њени заступници у XVII веку − веза музичке теорије и педагогије (Diruta, Banchieri, Zacconi, Berardi, Fux) 5. Наука о фигурама (Joachim Burmeister и настављачи) 6. Музика и реторика: утицаји римске реторике (Quintilianus) 7. Rеторички концепт музике (Johannes Matteson) 8. Реторички концепт музичке форме (Lippius, Matteson) 9. Теорија bassa continua (Agostino Agazzari, Lorenzo Penna, Michael Praetorius, Mathew Locke, Saint Lambert) 10. Kontinuitet teorije generalbasa у XVIII веку: David Heinechen 11. Теорија лествица и теорија акорада у XVII веку и утицаји на теоријске поставке XVIII века 12. Теорија лествица и теорија акорада у XVII веку (утицаји Gioseff-a Zarlina) 13. Теорија лествица и теорија акорада у XVII веку (Christopher Simpsonn, Jean Rousseau, Charles Masson) 14. Радионица − дискусије о изабраним специфичним темама из назначене области 15. Радионица − дискусије о изабраним специфичним темама из назначене области Испитни захтев: Одовор на два питања

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и активност

10

Рад на литератури

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

70

Литература

The Cambridge history of Western music theory, ed., by Thomas Christensen, Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2002.

Palisca, Claude V., Studies in the history of Italian music and music theory, Oxford: Clarendon Press; New York: Oxford University Press, 1994.

Towards tonality: aspects of Baroque music theory, ed. by Peter Dejans; Leuven: Leuven University Press, 2007.

Избор из секундарне литературе