Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Тијана Илишевић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Анализе музичких облика 5 (OHAO5)

Исход

Студенти треба да су оспособљени за самосталну анализу композиција двадесетог века, посебно оне у којима је дошло до упадљивије промене у хијерархији музичкиха параметара. Студенти би требало да буду оспсобљени за самостални аналитички рад на композицијама различитих стилских и жанровских опредељења, за аналитичко-теоријска уопштавања која ће представити у писменој и усменој форми, као и да стекну свест о могућим правцима даљег усавршавања у овој области.

Циљ

Упознавање иновативних аспеката музике XX века, и стратегија које се примењују у анализи и тумачењу музичке форме.

Садржај теоријске наставе

1. Уводно предавање 2. Серијализација осталих параметара 3. Серијализација осталих параметара 4. Типови форме: континуална, колажна... 5. Типови форме: континуална, колажна... 6. Иновације у третману музичких параметара, посебно улога боје и фактуре 7. Тест 8. Дискусија о тесту 9-12. Специфичне формалне ситуације у условима постсеријалних тенденција (алеаторика, микрополифонија, минимализам): отворена форма, фрактална/ "селф-симилар" форма, групна, колективна итд. 13-15. Рекапитулација градива

Садржај практичне наставе

Аналитички приступ примерима из музичке литеартуре Колоквијум: Испит: анализа композиције постсеријалног репертоара. Одговор на теоријско питање.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Колоквијум

20

Семинар

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Аналитички део

20

Теоријски део

20

Литература

Kohoutek, Ctirad: Tehnika komponovanja u muzici XX veka, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1984.

Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici Beograd, Clio, 1998.

Cook, Nicholas: A Guide to Musical Analysis London, J. M. Dent & Sons Ltd., 1987.

Cvejić, Bojana: Otvoreno delo u muzici (Boulez, Stockhausen, Cage) Beograd, SKC, 2004.

Stamatović, Ivana: Otvorena muzička forma i izvođenje, Muzička teorija i analiza, Sokobanja, 2007.

Brindle, Reginald Smith: The New Music (The Avan-garde since 1945) Oxford/New York, Oxford University Press, 1987.