Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Срђан Тепарић, доцент

др Срђан Тепарић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе за предмет Правци и методе музичке теорије и анализе 1 (MHPM1)

Исход

Овладавање основним методама музичке анализе и стицање способности за њихову примену у завршном раду на мастер студијама.

Циљ

Продубљивање знања стечених на основним студијама о методама музичке анализе.

Садржај теоријске наставе

Правци у музичкој теорији 20. века; 2. Структурална лингвистика (Де Сосир, Хјелмслев, Јакобсон); 3. Синтагматска и парадигматска анализа (Лидов, Риве); 4. Анализа неутралног нивоа и трипартитна анализа (Молино, Натијез); 5. Генеративна граматика (Чомски), генеративна анализа (Лердал и Џекендоф) и музичке граматике (кибернетика, теорија скупова); 6. Семиологија (Де Сосир, Натијез); 7. Семиотика (Агаву, Тарасти); 8. Семиостилистика, теорија информација; 9. Семантика (Имберти, Њукомб); 10. Структурална семантика и наративна граматика (Гремас); 11. Херменеутика (Егебрехт, Крамер, Хатен): 12. Музичка анализа и реторика; 13. Избор из литературе; 14; Избор из литературе; 15. . Рекапитуалција Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Анализа – примена аналитичких метода на одабраним примерима

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Есеј

10

Семинар-и

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Bent, Ian and William Drabkin, Analysis, London, The Macmillan Press, 1987.

Christensen, Thomas (ed.), The Cambridge History of Western Music Theory, Cambridge University Press, 2002.

Cook, Nicholas and Mark Everist (ed.), Rethinking Music, Oxford University Press, 1999.

Dunsby, Jonathan and Arnold Whittall, Music Analysis in Theory and Practice, London/ Boston, Faber & Faber, 1988.

Monelle, Raymond, Linguistics and Semiotics in Music, Chur (Switzerland), Harwood Academic Publishers, 1992.