Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Положени испит Правци и методе музичке теорије и анализе 1 (DHPM1) Правци и методе музичке теорије и анализе 2 (DHPM2)

Исход

Очекује се да по завршетку студија студенти буду оспособљени за примену и комбиновање аналитичких метода у приступу музичком делу

Циљ

Продубљивање знања стечених на основним и дипломским академским студијама са нагласком на тенденцијама музичке теорије и анализе 20. века, као и савременим тенденцијама

Садржај теоријске наставе

1. Семантика 2. Структурална семантика и наративна граматика (Greimas, Courtès) 3. Музичка семантика (Anthony Newcomb) 4. Музичка семантика (Мichel Imberty) 5. Музичка семантика и наратолошка истраживања у музици, преглед 6. Музичка семантика и наратолошка истраживања (David Lidov) 7. Наратолошка истраживања (Tarasti) 8. Наратолошка истраживања (Grabocz) 9. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 10. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 11. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 12. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 13. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 14. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 15. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Анализа – примена аналитичких метода на одабраним примерима

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

20

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Grabocz, Marta, Musique, narrativité, signification, Paris, L'Harmattan, 2009.

Imberty, Michel, Entendre la musique, sémantique psychologique de la musique, Paris, Dunod, 1979.

—, La musique creuse le temps, Paris, L'Harmattan, 2005.

Lidov, David, "Toward a reinterpretation of compositional theory", Musical Signification; ed. by Eero Tarasti, Berlin-New York: Mouton de Gryter, 1995, 11-25.

—, Is Language a Music, Bloomington: Indiana University Press, 2005.

Monelle, Raymond, "Music and semantics", Musical Signification; ed. by Eero Tarasti, Berlin-New York: Mouton de Gryter, 1995, 91-107.

Newcomb, Anthony, "Action and Agency in Mahler's Ninth Symphony, Second Movement", Music and Meaning, ed. by Jenefer Robinson, Ithaca and London: Cornell University Press, 1997, 131-153.

Tarasti, Eero, Theory of Musical Semiotics, Bloomington: Indiana University Press, 1994.