Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Нема посебних услова

Исход

Очекује се да по завршетку студија студенти буду оспособљени за примену и кобиновање аналитичких метода у приступу музичком делу

Циљ

Продубљивање знања стечених на основним и дипломским академским студијама са нагласком на тенденцијама музичке теорије и анализе 20. века, као и савременим тенденцијама

Садржај теоријске наставе

Упознавање студената са основним правцима музичке теорије. Теоријска настава 1. Актуелна разматрања о музичкој теорији у контексту дисциплина науке о музици 2. Структурализам у музици 3. Структурална лингвистика (De Saussure, Hjelmeslev, Jakobson.); 4. Синтагматска и парадигматска анализа, сегментација и дупликација; (Nicolas Ruwеt) 5. Анализа неутралног нивоа и трипартитна анлиза (Јеаn Molino) 6. Два нивоа анализе (Јеan Jacques Nattiez) 7. Генеративна граматика (Chomsky) 8. Генеративна анализа (Lerdahl и Jackendoff) 9. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 10. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 11. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 12. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 13. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 14. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 15. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Анализа – примена аналитичких метода на одабраним примерима

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

20

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Chouvel, Jean-Marc et Lévy, Fabien, éd: Peut-on parler d'art avec les outils de la science?, Paris, L'Harmattan/Ircam/Centre Pompidou, 2002.

Chouvel, Jean-Marc et Lévy, Fabien, éd: Peut-on parler d'art avec les outils de la science?, Paris, L'Harmattan/Ircam/Centre Pompidou, 2002.

Fink, Robert, "Going Flat: Post-Hierarchical Music Theory and the Musical Surface", Rethinking Music; ed by Nicholas Cook and Mark Everist, Oxford-New York: Oxford University Press, 1999, 102-137.

Dunsby, Jonathan, "Criteria of correctness in music theory and analysis", Theory, analysis and meaning in music; ed. by Anthony Pople, Cambridge: Cambridge University Press, 1994, 77-83.

Lerdahl, Jackendoff, A Generative Theory of Tonal Music, The Massachusetts Institute of Technologz, 1983.

Nattiez, Jean-Jacques, Fondéments d'une sémiologie de la musique, Union générale d'éditeurs, 1976.

— Music and Discourse: Toward a Semiology of Music (Musicologie générale et sémiologie, 1987); Translated by Carolyn Abbate, Princeton, princeton University Press, 1990.

Ruwet, Nicolas, Langage, Musique, Poésie, Paris, Seuil, 1972.

Samson, Jim, "Analysis in Context", Rethinking Music; ed by Nicholas Cook and Mark Everist, Oxford-New York: Oxford University Press, 1999, 35-54.