Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

ма Бојана Новаковић Скопљак, предавач

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Бојана Новаковић Скопљак, предавач

Услов

Положен Француски језик 3 (OGFR3)

Исход

Писмено разумевање и изражавање : Студент може да разуме дуже и комплексније текстове, нарочито текстове из области музике и историје музике, који ће бити ослонац за проширивање вокабулара и полазница за самостално писање. Уме да напише приказ и скраћену верзију текста. Може да пише добро структирисан и јасан текст на велики број тема које задиру у његова интересовања. Уме да напише и да изрази сопствене ставове. Усмено разумевање и изражавање : Студент може да прати дужа излагања или говоре са тематиком која је везана за његова интересовања, студије и професију. Разуме већину телевизијских емисија које за тему имају неки музички догађај, личност, покрет, итд. О својој професији, плановима, знањима говори са лакоћом и спонтаношћу. Поседује значајно богатији вокабулар из домена музичке уметности о којој може да исказује мишљење, износи чињенице и брани своје ставове.

Циљ

Након овог модула студент ће заокружити и продубити знања стечена у претходне три године, која ће додатно проширити, будући да ће се овај модул значајно окренути ка учењу страног језика са специфичним циљевима наставе – у овом случају, то је језик струке. Велика пажња ће се посветити разумевању текстова, аудио и видео записа из области музичке уметности. Студенти ће бити у стању да консултују и разумеју сложеније текстове. Имаће већу самосталност у читању сложених текстова и моћи ће да напишу добро структурисан текст на одређену тему. Изражаваће се са лакоћом, течно и спонтано.

Садржај теоријске наставе

Граматика : Синтеза : глаголска времена и начини; синтеза : заменице (неодређене, присвојне, показне и односне). Сибжонктив презента, сибжонктив прошли и сибжонктив имперфекта. Пасив. Врсте негације. Управни и неуправни говор. Слагање времена. Кондиционалне реченице. Сложене реченице и везници. Лексика и комуникативне функције : Вокабулар из области музичке уметности: врсте музике, инструменти, биографије, композиције, историјски покрети, оркестри, институције, дешавања, итд. Изражавање мишљења и ставова у оквиру професије, анализа дужих текстова са музичком тематиком. Писање есеја са аргументацијом на задату тему о којој би студент изложио и структурисано развио мишљење, изразио нијансе у својим ставовима, поредио и супротстављао ставове. Култура : С обзиром на то да ће се овај модул заснивати на учењу француског језика са специфичним циљевима наставе за студенте музичке уметности, преовладаваће документи из ове области. Колоквијум је писмена провера граматичких и лексичких знања. Писмени део испита представља писање аргументованог текста на задату проблематику, док се усмени део састоји од конверзације, интерпретације једног од текстова обрађених током наставе и кратке дебате са професором на задату тему.

Садржај практичне наставе

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност на предавањима

10

Колоквијум

20

Есеј

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени део испита

25

Усмени део испита

25

Литература

F. Barthélémy, C. Kleszewski, E. Perrichon, S. Wuattier, Version Originale 4, méthode de français, niveau B2, Editions Maison des Langues, Paris, 2013.

F. Capucho, M. Denyer, J. Labascoule, A. Rébuffé et C. Royer, Nouveau Rond-Point 3, Livre de l’élève + CD audio, niveau B2, Editions Maison des Langues, Paris, 2013.

S. Poisson-Quinton, R. Mimran, M. Mahéo-Le Coadic, Grammaire expliquée du français, Exercices, Niveau intermédiaire, CLE International, 2007.

Yvonne Delatour, Dominique Jennepin, Maylis Léon-Dufour, Brigitte Teyssier, Nouvelle grammaire du français, Cours de Civilisation Française de la Sorbonne, Hachette FLE, Paris, 2004.

Michèle Boulares, Jean-Louis Frérot, Grammaire progressive du français avec 400 exercices, Niveau avancé, CLE International, Paris, 1997.

Различити часописи класичне музике : La Revue musicale, Le Monde musical, La France musicale, Classico, itd.

Наставни материјал ће ослањати и на друге изворе, као и различите сајтове са садржајима из области музике – телевизијске емисије, радио записи, чланци из дневних новина и музичких магазина, енциклопедије, критике, итд.

Речници: • Јовановић, С. са сарадницима, Савремени француско - српски речник са граматиком, Просвета, Београд, 2005. или • Марковић, Е. Ранка, Папић, Марко, Француско – српски речник, БИГЗ, Београд, 1993. • Једнојезични речник (Le Petit Robert, Larousse, Hachette)