Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Здравко Ранисављевић, доцент

Услов

Одслушан курс Структурална анализа плеса 1

Исход

Способност самосталне, обухватне и минуциозне аналитичке опсервације структурално-формалних одлика различитих плесних жанрова.

Циљ

Развијање техника визуелне анализе плеса и усавршавање лабанотације; дијахронијско сагледавање и примена различитих метода структурално-формалне анализе плеса.

Садржај теоријске наставе

16. Упознавање са планом и програмом курса. 17. Упредна структурално-формална анализа плесних покрета и музике за плес С. Ракочевић. 18. Практична настава: Лабанотирање и анализа видео снимака плеса. 19. Практична настава: Лабанотирање и анализа видео снимака плеса. 20. Нумеричка метода анализе балканских плесова Роберта Либмана 21. Нумеричка анализа основних формалних типова трад. плесова Србије З. Ранисављевића 22. Практична примена пређених метода на различитом кинетограмском материјалу 23. Лизбет Торп – структурална анализа европских плесова у колу и паровних игара 24. Егил Бака – структурална анализа европских паровних плесова 25. Едријен Кеплер – структурална анализа плесова народна Тонга 26. Практична примена пређених метода на различитом кинетограмском материјалу 27. Практична примена пређених метода на различитом кинетограмском материјалу 28. Практична примена пређених метода на различитом кинетограмском материјалу 29. Егила Бака и Гедиминас Кароблис: "Писање плеса: епистемолошке основе истрживања плеса" 30. Припрема писменог испита Есеј: писмена експликација метода структуралне анализе плеса; Писмени испит: записивање задатог видео клипа плеса лабанотацијом и његова анализа задатом методом структуралне анализе; Усмени испит: усмени одговор на 3 питања из градива другог семестра.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Есеј

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Усмени испит

40

Литература

Albrecht Knust, A Dictiobnary of the Kinetography Laban (Labanotation), Volumes 1-2, Insitut choreologii, Poznan, 1997.

Ann Hutchinson, Labanotation, Routledge, New York and London, 2005.

Bruno Ravnikar, Kinetografija, ples in gib, Zveza ljudskih tradicijskih skupin Slovenie, Kranj, 2004

Rakočević, Selena. Igre plesnih struktura. Tradicionalna igra i muzika za igru Srba u Banatu u svetlu uzajamnih uticaja (Interweaving dance structures. Traditional dance and dance music of the Banat Serbs in the light of their mutual relationships), Fakultet muzičke umetnosti, Beograd, 2011.

Leibman, Robert Henry, Dancing bears and purple transformations: The Structure of Dance in Balkans. University of Pensilvania, unpublished PhD, Pensilvania, 1992.

Ранисављевић, Здравко. 2004. "Основни формални типови у српском орском наслеђу." семинарски рад, ФМУ, Београд.

Torp, Lizbet. Chain and Round Dance Patterns. A Method for Structural Analysis and its Application to European Material. Parts one, two and three. Copenhagen: University of Copenhagen. 1990.

Bakka, Egil. "Analysis of traditional dance in Norway and the Nordic countries." Dance structures. Perspectives on the analysis of human movement, ed. by Adrienne L. Kaeppler and Elsie Ivancich Dunin. Budapest: Institute for musicology of the Hungarian academy of sciences, 2007. 103-112.

Bakka, Egil; Karoblis, Gediminas, 'Writing a dance: Epistemology for dance research', Yearbook for traditional music, 42, Canberra: International Council for Traditional Music, 2010, 167-193.

Kaepller, Adrienne. "Method and Theory in Analyzing Dance Structure with an Analysis of Tongan Dance." Dance Studies. Perspectives on the Analysis of Human Movement. ed. Adrienne L. Kaeppler and Elsie Ivancich Dunin. Institut for Musicology of the Hungarian Academy of Sciences, Budapest. 2007. 53-102.