Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Положени сви испити

Исход

Овладавање свим сегментима професионалних захтева неопходних за успешну и свеобухватну реализацију једног музичког дела. Владање иструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака Одбраном завршног рада, студенти потврђују да су остварили основне циљеве мастер студијског програма Извођачке уметности - модул харфа, способност за самостално бављење уметничком делатношћу, као и способност за рад у музичко- педагошким институцијама на нивоу средњих школа.

Циљ

Развој свих компонената музичке личности студента кроз процес самосталног стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела, достизање високог професионалног харфистичког нивоа и изграђеност индивидуалности харфисте кроз јединство техничког и музичког елемента.

Садржај практичне наставе

Завршни рад представља истраживачки рад студента ка самосталној презентацији уметничког програма. Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмента, као и рад на фразирању, агогици, артикулацији, педализацији. Захтеви Завршног рада: Реситал у трајању не мање од 50 минута: композиција старог мајстора, соната или свита, виртуозна композиција, дело домаћег композитора и концертна етида. Програм се изводи напамет.

Предиспитне обавезе

Опис

Нема предиспитних обавеза

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Одбрана Завршног рада

100

Литература

Bach, Johann Sebastian – Grandjany, Marcel. 12 Etudes for Harp, Carl Fischer, New York, 1970

Posse, Wilhelm. Concert studies 1-7, Zimmermann, Frankfurt, 1957

Parish-Alvars, Elias. La Mandoline, Gerard Billaudot Editeur, Paris, 1977

Bach, Carl Philipp Emanuel- Grandjany, Marcel. Sonata in F Major, Durand & Cie, Paris, 1963

Flagello, Nicolas. Sonata for Harp, Lyra Music Company, New York, 1963

Hindemith, Paul. Sonate, Schott, Mainz, 1940

Krenek, Ernst. Sonata for Harp Op 150, Barenreiter, London

Bach, Johann Sebastian – Rayan-Forero, Maria Luisa. Partitas Nos. 1-3, BWV 825-827, Lyon & Healy Publications 2007

Britten, Benjamin. Suite for Harp Op 83

Schafer, R Murray. The Crown of Ariadne, Arcana Editions, Canada, 1980

Комади за харфу београдских композитора. Факултет музичке уметности, Београд, 1987

Francisque, Antoine – Grandjany, Marcel. Pavane et Bransles, Associated Music Publishers, New York, 1949

Mudarra, Alonso. Fantasia en la manera de Ludovico, Adlais, 1983

Kirchhoff, Gottfried. Aria and Gigaudon, Associated Music Publishers, New York, 1949

Caplet, Andre. Divertissements: A l'Espagnole, Durand & Cie, Paris, 1925

Caplet, Andre. Divertissements: A la Francaise, Durand & Cie, Paris, 1925

Damase, Jean-Michel. Sicilienne Variee, Editions Henry Lemoine, Paris

Gradnjany, Marcel. Children at play, Durand, Paris, 1929

Liszt, Franz – Renie, Henriette. Le Rossignol, Alphonse Leduc, Paris, 1958

Liszt, Franz – Renie, Henriette. Un Sospiro, Salvi Publications, London

Renie, Henriette. Legende d'apres les Elfes de Leconte de Lisle, Lyra Music Company, New York

Salzedo, Carlos. Scintillation, Salvi Publications, London

Damase, Jean Michel. Theme et Variations pour Harpe

Posse, Wilhelm. Carnival de Venice, Lyra Music Company, New York

Sancan, Pierre. Theme et variations pour harpe, Durand, Paris, 1975

Spohr, Louis. Variations Op 36, Zimmermann, Frankfurt