Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Љиљана Несторовска, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Бојана Загорац, самостални уметнички сарадник

Услов

Положен испит Харфа 4 (OIHF4)

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације.

Циљ

Непосредан циљ предмета јесте развијање стечених естетских и уметничко-техничких знања кроз непрекидна сазнајна истраживања у постизању аутентичне уметничке интерпретације. Крајњи циљ јесте достизање високог професионалног харфистичког нивоа кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за харфу и изграђивање индивидуалности личности солисте и оркестарског музичара, кроз јединство техничког и музичког елемента. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе.

Садржај практичне наставе

Током петог модула, обрађују се по програму етиде, техничке вежбе и концерт. Студиозно упознавање и савладавање текста, кроз техничко-мелодијску, формално-структуралну анализу (Бах-Гранђани: избор етида, концертна етида по избору, као и класичан концерт). Студиозно разрешавање извођачких проблема и учење текста напамет. Истраживање и експериментисање у циљу упознавања и овладавања стилом и интерпретацијом, са нарочитим подстицањем индивидуалног израза. Предавања држи професор, а вежбе клавирски сарадник. На вежбама се студенти оспособљавају за заједнички рад, музичку комуникацију и сарадњу, али и нарочито обрађују техничке и извођачке пробеме у конкретним делима. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Испитни захтеви на крају модула: Концерт. Испитни програм се изводи напамет.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

30

Концертне праксе, јавни наступи, такмичења

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит – техничка реализација

25

Испит – уметнички утисак

25

Литература

Bach, Johann Sebastian – Grandjany, Marcel. 12 Etudes for Harp, Carl Fischer, New York, 1970

Posse, Wilhelm. Concert studies 1-7, Zimmermann, Frankfurt, 1957

Damase, Jean Michele. Concertiono pour harpe et instruments a cordes, Editions Henry Lemoine, Paris

Dussek, Jan Ladislav. Concerto in E flat for Harp, Salvi Publications, London

Glenvile-Hicks, Peggy. Concertino Antico, Lyon & Healy Publications

Milhaud, Darius. Concert for harp, Max Eschig, Paris, 1954

Mortari, Virgilio. Concerto per arpa e orchestra, Carisch, Milano

Mozart, Wolfgang Amadeus. Koncert C-Dur, Edition Breitkopf, Leipzig

Parish-Alvars, Elias. Concertino for Harp, op 34, The Clive Morley Collection, Lechlade

Petrini, Franz. Concerto No 4, Musikverlag Hans Gerig, Koln, 1973

Rodrigo, Joaquin. Concierto de Aranjuez

Zabel, Albert. Concerto c-moll, Musik Verlag Wilhelm Zimmernamm, Frankfurt am Main, 1904

Debussy, Claude. Danses, Durand & Cie, Paris, 1910

Ravel, Maurice. Introduction et Allegro, Lyra Music Company, New York