Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Љиљана Несторовска, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Бојана Загорац, самостални уметнички сарадник

Услов

Нема

Исход

Савладавање музичких и техничких захтева предвиђених за овај студијски програм, развијање индивидуалних извођачких могућности студента, као и стицање компетенција за наставнички рад у средњим музичким школама, концертну делатност (солистичка, оркестарска, камерна), могућност рада на високим школама, могућност даљег уметничког и интерпретативног усавршавања.

Циљ

Непосредан циљ предмета јесте развијање стечених естетских и уметничко-техничких знања кроз непрекидна сазнајна истраживања у постизању аутентичне уметничке интерпретације. Крајњи циљ јесте достизање високог професионалног харфистичког нивоа кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за харфу и изграђивање индивидуалности личности солисте и оркестарског музичара, кроз јединство техничког и музичког елемента. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе.

Садржај практичне наставе

Сублимирање стечених знања из области познавања инструмената, географске специфичности, разлике у интерпретацији и артикулацији, карактеристике стилова. Рад на програму: студиозно упознавање и савладавање текста, кроз техничко-мелодијску и формално-структуралну анализу. Разрешавање извођачких проблема. Истраживање и експериментисање стилом и интерпретацијом, са нарочитим истицањем индивидуалног израза. Испитни захтев: Концерт или концертантно дело уз пратњу клавира.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

30

Концертне праксе, јавни наступи, такмичења

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит – техничка реализација

25

Испит – уметнички утисак

25

Литература

Caplet, André. Le Masque de la Mort Rouge, Conte Fantastique, Editions Durand, Paris, 1908

Debussy, Claude. Danses, Durand & Cie, Paris, 1910

Gossec, Francois-Joseph. Concertante du Ballet de Mirza, Editions Jobert, Paris, 1964

Boieldieu, Francois-Adrien. Concerto pour Harp, Ricordi, Milano, 1934

Francaix, Jean. Concerto pour 2 harpes et 11 instruments a cordes, Schott, Mainz.

Francaix, Jean. Concerto pour harpe, Schott, Mainz.

Francaix, Jean. Jeux Poetique, Schott, Mainz.

Ginastera, Albero. Harp Concerto op 25, Boowey & Hawkes, London, 1975

Глиер, Рајнар. Концерт, Музыка, Москва, 1977

Jolivet, Andre. Concetro pour harpe, G Billaudot, Paris, 1952

Maayani, Ami. Concerto, Israel Music Associates, Jerusalem

Grandjany, Marcel. Aria in Classic Style, Associated Music Publishers, New York, 1944

Ravel, Maurice. Introduction et Allegro, Lyra Music Company, New York

Rodrigo, Joaquin. Concierto Serenata, Union Musical Espanola, Madrid, 1962

Damase, Jean Michele. Concertiono pour harpe et instruments a cordes, Editions Henry Lemoine, Paris

Dussek, Jan Ladislav. Concerto in E flat for Harp, Salvi Publications, London

Glenvile-Hicks, Peggy. Concertino Antico, Lyon & Healy Publications

Rodrigo, Joaquin. Concierto de Aranjuez

Mozart, Wolfgang Amadeus. Koncert C-Dur, Edition Breitkopf, Leipzig

Handel, Georg Fridrich – Grandjany, Marcel. Concerto en si bemol, Durand & Cie, Paris, 1933