Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Перковић, редовни професор

Услов

Нема посебних предуслова

Исход

Аналитичко, критичко и практично тумачење српског црквеног појања.

Циљ

Циљ курса је овладавање материјом, разумевање кључних феномена, историјског развоја и специфичности музичких особености српског црквеног појања. Стицање способности креативне примене стечених знања.

Садржај теоријске наставе

Терминолошке одреднице: црквена, духовна, богослужбена, литургијска, паралитургијска појања. Музика у богослужењу: литурголошка и хеортолошка питања. Историјски и литурголошки аспекти српског појања. Сагледавање српског појања у односу са сродним музичким системима развијаним кроз историју. Историјске линије развоја црквене музике у Србији. Музичке специфичности једногласних традиција: средњовековног и српског народног црквеног појања. Феномен гласа у српском појању. Мелографски и аналитички world music Колоквијум-и: писмене провере знања из претходно пређеног градива. Испит: писмени део - писани семинарски рад и његова усмена одбрана – усмени део.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

30

Студија

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Перковић Радак Ивана, Музика српског Осмогласника, Београд, Факултет музичке уметности, 2004.

Перковић Радак Ивана, "Стара музика", у: Мирјана Веселиновић-Хофман, ур., Историја српске музике. Српска музика и европско музичко наслеђе, Београд: Завод за уџбенике, 2007, 29-62.

Перковић Радак Ивана, "Црквена музика", у: Мирјана Веселиновић-Хофман, ур., Историја српске музике. Српска музика и европско музичко наслеђе, Београд: Завод за уџбенике, 2007, 297-329.

Перковић Ивана, Од анђеоског појања до хорске уметности, Београд, Факултет музичке уметности, 2008.

Petrović Danica, Osmoglasnik u muzičkoj tradiciji Južnih Slovena, Beograd, SANU, 1982.

Стефановић Димитрије, Стара српска музика, Београд, Музиколошки институт САНУ, 1975.