Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Иван Бркљачић, редовни професор

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Аранжирања 1 (OHAR1)

Исход

Оспособљеност студента да креативно употребљава поседујуће инструменте намењене дечјем музицирању (блок – флауте /фрулице/, инструменте Орфовог инструментаријума и др.) аранжирањем различитих композиција за трогласне и четворогласне ансамбле фрулица и вишегласне ансамбле Орфових инструмената (са фрулицама или без њих) у задатом и слободном саставу. Спремност за рад у предшколским установама, у аматерским друштвима и домовима културе.

Циљ

Имајући у виду крајњи циљ који студирање на студијском програму Музичка педагогија треба да оствари (будући наставници Музике у основним школама) предмет треба да омогући студентима овладавање вишегласном фактуром, инструментима и инструменталним ансамблима намењеним дечјем музицирању.

Садржај теоријске наставе

Упознавање са инструментима намењеним дечјем музицирању и њихова сврсисходна употреба. Писање и извођење аранжмана за вишегласне ансамбле од њих сачињених.

Садржај практичне наставе

1. Упознавање са техничким могућностима, тонским и изражајним својствима фрулице (блок-флауте). 2. Једнообразна нотација, регистарске варијанте, дијатонске и хроматске варијанте; двоглас фрулица. 3. Вишегласни ансамбли фрулица и принципи аранжирања: партитура и партичело. 4. Трогласни и четворогласни ансамбли фрулица. 5, 6. Израда аранжмана за ансамбле фрулица 7. Колоквијум. 8. Опште карактеристике и намена Орфовог инструментаријума. Упознавање и основна подела инструмената. 9. Опнозвучни и дрвозвучни инструменти неодређене висине звука. 10. Металозвучни инструменти неодређене висине звука. 11. Бележење музике за инструменте неодређене висине звука. 12. Инструменти одређене висине звука. 13. Принципи (и поступци) аранжирања. 14, 15. Практично извођење аранжмана. Колоквијум: Израда аранжмана за четворогласни ансамбл фрулица. Испит: Израда аранжмана за ансамбл инструмената Орфовог инструментаријума. Одговор на теоријско питање.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Уредно похађање наставе и активностна вежбама

5

У потпуности и на време извршене ипозитивно оцењене све предиспитнеобавезе

5

Две обавезне провере знања

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

писмени

30

усмени

30

Литература

Дејан Деспић: Музички инструменти, УУ, Београд

Дејан Деспић: Вишегласни аранжмани, УУ, Београд

Слободан Раицки: Збирка примера за аранжирање и аранжмана за ансамбле Орфових инструмената, ФМУ, Београд, 2008

Слободан Раицки: Аранжирање за ансамбле фрулица (блок флаута), ФМУ, Београд, 2014