Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Виолета Панчетовић-Радаковић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Виолета Панчетовић-Радаковић, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Студенти овладавају техникама и пректичним вештинама, теоријским знањем и стичу способност да аргументовано образложе теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење.

Циљ

Методика наставе соло-певања припрема студенте за самосталну професионалну делатност и креативан рад у музичким и школама опште образовног типа, медијима и институцијама културе. Кроз наставу овог предмета студенти треба да стекну неопходна теоријска и практична сазнања из области коју предају, способност аналитичког обједињавања сопственог извођачког искуства са достигнућима светске вокалне педагогије и способност да самостално делују на ученике са којима ће у непосредном контакту радити у току своје педагошке активности.

Садржај теоријске наставе

Кроз наставу овог предмета студенти треба да стекну неопходна теоријска сазнања из области вокалне педагогије, способност аналитичког обједињавања сопственог извођачког искуства са достигнућима светске педагогије у овој области и способност да самостално делују на ученике на нивоу основних и средњих школа са којима ће у непосредном контакту радити у току своје педагошке активности. 1. састав и функција гласовног система; 2.основне вредности тона; 3.темпо- динамика; 4.садржај комада(мисао,емоције,акценти); 5.уметничко певање(анализа свих елемената интерпретације); 6.стилови( стил музичког дела,стилови епоха, композитори) 7.уметничко певање( анализа свих елемената уметничког певања, тј.уметницке интерпретације) 8.облици певачке продукције(концртно,оперско певање). Коловијум -  усмена провера знања пређеног градива. Семинарски рад се пише на тему програма Завршног рада. Испит се састоји из усменог дела и практичног дела - држања часа.

Садржај практичне наставе

Обрадa појединих методских јединица и њихово извођење у класи или у певачким класама нижих и средњих музичких школа, уз присуство целе класе и са критичком анализом целог часа.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Колоквијум-и

10

Семинар-и

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит – практични део

30

Испит – усмени део

30

Литература

Špiler Bruna, Umjetnost solo pevanja, Сарајево 1972

Lhotka- Kalinski Ivo, Umetnost pjevanja, Загреб 1975

Garcia M. Комплетна расправа о певачком умећу, 1. 2. Београд, ФМУ 2002

Hjalmar Alberg, Belcanto, Leipzig: Breitkopf & Hartel 1933