Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Нема

Исход

Упознавање проблематике изабране уже музичко-теоријске области; Изградња способности примене општих музичко-теоријских знања и увида стечених током студија на ужу област; Усвајање посебних знања и вештина у зависности од специфичности изабраног семинара

Циљ

Упознавање, усвајање и продубљивање знања из изабране уже музичко-теоријске области

Садржај теоријске наставе

1. недеља: почетно упознавање студената с темом семинара и планом рада 2-14. недеља: предавања, дискусије, самостални рад и сл. у зависности од специфичности изабраног семинара. 15. недеља: сумирање резултата - формулисање идеје, метода и циљева истраживања, план текста 16-27. недеља: реализација текста у деловима; 28-30. недеља: завршно обликовање текста

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство и активност у току предавања

10

Домаћи задатак (литература)

10

Домаћа задатак (анализе)

10

Формулисање идеје, метода и циљева истраживања, план текста)

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Семинарски рад

30

Усмени испит- презентација и одбрана семинарског рада

20

Литература

Dahlhaus, Carl: Ludwig van Beethoven. Approaches to his Music, Clarendon Press, Oxford, 1997.

Поповић, Берислав: Музичка форма или смисао у музици, Београд: Цлио, 1998.

Перичић, Властимир, Душан Сковран: Наука о музичким облицима, Универзитет уметности, Београд, 1991.

Сабо, Аница: Прелазни облик између дводелне и троделне песме: суочавање теоријских поставки и аналитичке праксе, ФМУ, 2006.

Rosen, Charles: Sonata Forms, W. W Norton & Company, New York, London, 1988.

Стаматовић, Ивана: Сонатни облик и сонатни принцип, Музичка теорија и анализа, ФМУ, 2005.

Newman, William S: The Sonata in the Classic Era, W. W. Norton & Company Inc., New York, 1972.

Rummenhöller, Peter: Глазбена преткласика, Хрватско музиколошко друштво, Загреб, 2004.

Катунац, Драгољуб: Scarlattieva sonata, Савремена администрација, Београд, 1990.

Cook, Nicholas: A Guide to Musical Analysis, London: J. M. Dent & Sons Ltd, 1987.

Kostelanetz, Richard, Joseph Darby, eds. Classic Essays on Twentieth-Century Music, New York: Schrimer Books, 1996.

Стаматовић, Ивана: Отворена музичка форма и извођење анализа, Зборник радова са скупа, Сокобања 2007.

Цвејић, Бојана: Otvoreno delo u muzici (Boulez, Stockhausen, Cage), Београд: СКЦ, 2004.

Кохоутек, Цтирад: Техника компоновања у музици 20. века Универзитет уметности, Београд, 1984.

Brindle, Reginald Smith, The New Music (The Avan-garde since 1945), Oxford/New York: Oxford, University Press, 1987