Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др ум. Драган Латинчић, ванредни професор

др ум. Бранка Поповић, ванредни професор

др ум. Драшко Аџић, доцент

др ум. Владимир Кораћ, доцент

Услов

Нема

Исход

Студент је стекао знање о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за креативно коришћење различитих композиционих техника као и за разумевање и савладавање процеса који обухвата формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа – партитуре. Овладао је компоновањем вишеставачних инструменталних композиција простог облика за хармонски инструмент или за хармонски инструмент и још један инструмент по избору. Takoђе, овладао је компоновањем композиција за глас (са текстом по избору) и хармонски инструмент (или за глас, хармонски инструмент и још један инструмент по избору) и за хор a cappella (са текстом по избору).

Циљ

Стицање знања и способности потребних за професионално бављење самосталним уметничким радом на пољу композиције као и стицање компетенције за бављење педагошким радом у музичким и општеобразовним школама, у различитим институцијама културе и у медијима.

Садржај теоријске наставе

Аналитичка презентација релевантних музичких дела из предметне области. Одабир тонског материјала за композицију Осмишљавање одабраног тонског материјала Утврђивање праваца формалног и садржинског обликовања композиције на основу одабраног тонског материјала Рад на композицији – предвиђеном испитном раду Финализација рада на композицији – предвиђеном испитном раду Испитни захтев: 1. Једна инструментална композиција од најмање три става различитог карактера слободног простог облика за хармонски инструмент (клавир, чембало или оргуље) или за хармонски инструмент и још један инструмент по избору. 2. Једна композиција слободног облика за глас (са обавезним текстом) и хармонски инструмент или за глас, хармонски инструмент и још један инструмент по слободном избору 3. Једна композиција за хор a cappella (са текстом по избору).

Садржај практичне наставе

Израда музике за изабране делове позоришне представе и филма. Испитни захтев Компонована (или изабрана) и звучно реализована (CD) музика за изабране делове текста позоришног комада и изабране видео инсерте. Два питања из пређених области.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Aктивност у току предавања

10

Домаћи задатак

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит – техничка реализација

35

Испит – уметнички утисак

35

Литература

Kohoutek, Ctirad. Tehnika komponovanja u muzici XX veka. Univerzitet Umetnosti u Beogradu, 1984.

Persichetti, Vincent. Тwentieth-century Harmony: Creative Aspects and Practice. W. W. Norton, 1963.

Messiaen, Olivier. Technique de mon langage musical. Leduc, 1944.

Дудка, Фјодор. Основе нотографије. Универзитет Уметности у Београду, 1986.

Bartók, Béla. Mikrokosmos. Universal Edition, 1976.

Messiaen, Olivier. Vingt regards sur l enfant-Jésus. Durand, 1966.

Ligeti, Gyorgy. Études pour piano 1. Schott Music, 2002.

Crumb, George. Makrokosmos. Edition Peters, 2006.

Ligeti, Gyorgy. Études pour piano 2. Schott Music, 2006.

Ligeti, Gyorgy. Études pour piano 3. Schott Music, 2006.

Lutoslawski, Witold. Trois poèmes d Henri Michaux. Chester, 1966.

Schonberg, Arnold. Pierrot lunaire. Universal Edition, 1965.

Boulez, Pierre. Le marteau sans maître. Universal Edition, 1956.

Љубица Марић. Песме простора. Fuore Verlag, 1988.

Ligeti, Gyorgy. Lux Aeterna. Schott Music, 1972.

Ligeti, Gyorgy. Requiem. Schott Music, 1978.