Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

ма Дејана Мутавџин, асистент

др Бланка Богуновић, професор у пензији

Услов

Нема

Исход

Познавање основних законитости процеса учења. Познавање основних дидактичких принципа и метода. Разумевање и примена принципа учења у склопу сопствених музичких активности и у пракси музичког образовања. Познавање принципа формулисања адекватних стратегија вођења напредовања ученика. Формирање критичког мишљења и развој способности евалуације резултата наставног процеса.

Циљ

Упознавање са основним проблемима учења и наставе, посебно онима који долазе до изражаја у актуелној музичкој делатности појединца и његовом будућем раду у настави.

Садржај теоријске наставе

Упознавање са предметом и задацима педагогије, педагошке психологије и дидактике; са основним карактеристикама и психолошким основама различитих видова учења; са основним одликама образовног процеса; са дидактичким принципима и основним методама и облицима наставе, а с обзиром на специфичне услове и видове наставе у музичком образовању. Обрада следећих тема: Предмет педагогије и педагошке психологије; повезаност са сродним дисциплинама; Учење – појам, функција и врсте; Напредовање у учењу; Трансфер учења – појам, врсте, теорије и чиниоци успешног трансфера; Методе успешног учења и стратегије вокално-инструменталног вежбања; Памћење и заборављање; Технике успешног меморисања музике; Испитивање, оцењивање и вредновање знања и музичког извођења; Мотивациони подстцаји за учење и вежбање – унутрашњи и спољашњи; Наставник; Компетенције наставника; Својства личности наставника музике и успешност ученика; Сарадња у тријади наставник-ученик-родитељ; Учење музике у оквиру општег музичког образовања; Музика и алтернативне образовне школе; Предмет и основни проблеми дидактике; Дидактички принципи; Наставне методе; Организациони облици наставе; Планирање у настави; Припрема ученика за јавни наступ. Студенти у групама изводе мало истраживање које се презентује на конференцији која се одржава на крају семестра. Испит је писмени и састоји се од 3 есејска питања.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство предавањима

5

Активност у току предавања

5

Истраживачки групни рад

10

Семинари

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

60

Литература

Вучић, Л. (1999). Педагошка психологија. Београд, Центар за примењену психологију Друштва психолога Србије. (одабрани делови)

Трнавац, Н. и Ђорђевић, Ј. (2005). Педагогија II део - Дидактика. Београд, Научна књига комерц. (одабрани делови)

Богуновић, Б. (2010). Музички таленат и успешност. Београд, Факултет музичке уметности и Институт за педагошка истраживања. (одабрани делови)

Леман, А. К., Слобода Џ. Е. и Вуди, Р. Х. (2012). Психологија за музичаре. Београд, Факултет музичке уметности и Психополис. (одабрана поглавља)

Радни / испитни материјал - одабране теме у области развоја, техника меморисања, компетенција наставника, општег музичког образовања и алтернативних образовних школа.