Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

Нема

Исход

Упознавање основа методологије научног рада и практично овладавање методама и техникама научног истраживања. Припрема за израду експликације и теоријског образложења докторског уметничког пројекта.

Циљ

Општи циљ курса је да полазнике упозна са методологијом и техником научног рада у контексту докторских студија у области наука о уметности и области музике и извођачких уметности, као и са коришћењем дигиталних база података. Посебни циљеви курса су да се полазници упознају са појмом и теоријама о методологији и техници научног рада, са основама методологије научног истраживања и да се обуче да примењују одговарајуће методологије и технике научног

Садржај теоријске наставе

Техника писања теоријског и научног рада је једносеместрални курс. Подељен је у две основне области. У првој, предвиђено је прорађивање теоријско-историјских тема, а у другој, упознавање технике научног рада. Курс је намењен свршеним студентима факултета музичке уметности који током студија нисуе били у прилици да се упознају са основама научноистраживачког рада, нити имају озбиљнијег искуства у изради теоријских текстова. Садржај предмета чине предавања и дебате о следећим темама: Појам методологије научног и теоријског рада; Однос метода и техника научног истраживања; Место теоријског и научног рада на Универзитету уметности; Дигиталне базе података у уметничком истраживању; Осврт на историјат научног и теоријског рада о уметности; Научно истраживање; Врсте научних радова и научни текст; Референтни апарат; Структура текста; Пријава докторског уметничког пројекта.Образложење докторског уметничког пројекта. Избор испитног задатка.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

10

Домаћи задатак

10

Активност и залагање

5

Писмени тест

25

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени рад

50

Литература

Мишко Шуваковић, "Статус и функције теорије уметности", Прологомена за аналитичку естетику, Нови Сад, 1995.

Miško Šuvaković, Diskurzivna analiza, Univerzitet umetnosti, Beograd, 2006.

Мишко Шуваковић, "Дискурзивна анализа", у Мирјана Веселиновић-Хофман (уред.), остструктуралистичка наука о музици (50 година Катедре за музикологију и етномузикологију Факултета музичке уметности у Београду), СОКОЈ МИЦ–ФМУ, Београд, 1998, 27–38.

М. Веселиновић-Хофман, "Контекстуалност музикологије", у Мирјана Веселиновић-Хофман (уред.), Постструктуралистичка наука о музици (50 година Катедре за музикологију и етномузикологију Факултета музичке уметности у Београду), СОКОЈ МИЦ–ФМУ, Београд, 1998, 9–20.

Соња Маринковић, Методологија научноистраживачког рада у музикологији, Катедра за музикологију, Факултет музичке уметности, Београд, Матица српска, Нови Сад, 2008.

Драган Шобајић, Како се пише стручни рад – приручник за студенте уметничких факултета и академија, 2. изд. ФМУ, Београд, 2014.