Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Перковић, редовни професор

др Тијана Поповић-Млађеновић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Марина Марковић, доцент

др Ивана Петковић Лозо, доцент

др Стефан Цветковић, доцент

Услов

Нема посебних предуслова

Исход

По завршетку модула од студената се очекује да покажу знање о историјском развоју музике од првобитне људске заједнице, преко античке епохе, средњег века, до ренесансе. Студенти ће бити оспособљени за примену терминологије везане за овеј период музичке историје и за адекватну примену одређених знања стечених у оквиру курса.

Циљ

Циљ предмета је овладавање материјом, разумевање историјских процеса, кључних феномена и специфичности музике првобитне људске заједнице, антике, средњег века и ренесансе. Стицање способности креативне примене стечених знања у матичној области студија.

Садржај теоријске наставе

Предмет Историја музике 1 обухвата предавања, слушање и анализирање примера из литературе. Теме: 1) Музика првобитног друштва; 2) Музика робовласничког друштва: Сумер и Вавилон, Египат, Индија; 3) Музика робовласничког друштва: Кина, Јапан, музика исламских земаља; 4) Музика античке Грчке; 5) Музика средњег века: византијска музика, српска музика до 18. века; 6) Музика средњег века: грегоријански корал, рани облици вишегласја; 7) Музика средњег века: световна музика; 8) Музика средњег века: развој музичке теорије и писма; 9) Ренесанса у уметности и музици; 10) Мотет и миса у ренесанси; 11) Световна и инструментална музика ренесансе; 12) Палестрина и Ласо 13) Музичка теорија у ренесанси; 14) Стилске карактеристике барока; 15) Опера у 17. веку; 16) Опера у првој половини 18. века; 17) Вокално-инструментална музика барока; 18) Инструментална музика барока; 19) Бах и Хендл; 20) Стилске карактеристике класицизма у музици; 21) Композитори 18. века као музички предузетници; 22)Развој симфоније у класицизму (Хајдн и Моцарт); 23) Бетовен: симфоније; 24) Развој камерне музике у класицизму; 25) Музика за инструменте са диркама у класицизму (концерти и солистичке композиције); 26) Моцарт: опере Колоквијум (тест): писмена провера знања претходно пређеног градива – од музике првобитног друшта до музике у ренесанси. Слушни тест: звучно препознавање музичких стилова и дела из целокупног градива – десет звучних питања на која се писмено одговара. Усмени испит: усмени одговор на два питања из градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство предавањима

10

Колоквијум (тест)

30

Слушни тест

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Abraham Džerald, Oksfordska istorija muzike I, Beograd, 2001;

Andreis Josip, Povijest glazbe, Zagreb, 1975;

Judkin Džeremi, Muzika u srednjovekovnoj Evropi, Beograd, 2003;

Muzička enciklopedija I-III, Zagreb, 1971-1977;

Пејовић Роксанда, Историја музике 1, Београд, 1991;

Пејовић Роксанда и сарадници, Српска музика од насељавања словенских племена на Балканско полуострво до 18. века, Београд, 1998;

Пејовић Роксанда и сарадници, Музика минулог доба, Београд, 2004;

Saks Kurt, Muzika starog sveta, Beograd, 1980;

Ajnštajn Alfred, Mocart, Beograd, 1991;

Grout Donald J., A History of Western Music (одабрана поглавља), прев. др Весна Микић, интерно издање ФМУ;

Muzička enciklopedija I-III, Zagreb, 1971–1977;

Pejović Roksanda, Barokni koncert, Beograd, 1982;

Пејовић Роксанда, Музика минулог доба, Београд, 2004;

Пејовић Роксанда, Историја музике I, Београд, 1991;

Peričić Vlastimir, Instrumentalni i vokalno-instrumentalni kontrapunkt, Beograd, 1987;

Rozen Čarls, Klasični stil, Beograd, 1979.